אחרי הסערה: מקדונלדס תשלם פיצוי – זה מה שתוכלו לקבל בחינם

בית המשפט המחוזי אישר הסכם פשרה, במסגרתו תעניק הרשת הטבה של מוצר חינם בכל הזמנה מקוונת. הפיצוי, שמוערך בכ-3 מיליון שקלים. לקוחות שיזמינו באופן מקוון יזכו לקבל צ'יפס קטן, בקבוק מים או פחית קולה זירה בחינם

רשת מקדונלד'ס ישראל נאלצת לשלם מחיר יקר על הסתרת מידע מהותי מלקוחותיה. לאחר תביעה ייצוגית שהוגשה ב-2020, בית המשפט המחוזי אישר הסכם פשרה, במסגרתו תעניק הרשת הטבה של מוצר חינם בכל הזמנה מקוונת. הפיצוי, שמוערך בכ-3 מיליון שקלים, יאפשר ללקוחות לבחור בין בקבוק מים, פחית קולה זירו או צ'יפס בגודל רגיל, ללא תוספת תשלום, על פי פרסום ב-YNET.

בית המשפט דן בטענת ההטעיה של מקדונלד'ס, אשר לא גילתה ללקוחותיה כי מחירי המוצרים במשלוח גבוהים יותר מאשר בהזמנת איסוף עצמי. התובע, באמצעות עורך דינו, טען כי החברה מסתירה מידע מהותי הגורם ללקוחות לשלם יותר מבלי לדעת זאת, וכי פער המחירים מהווה הטעיה ישירה של צרכנים.

כחלק מהסדר הפשרה שנחתם, תוסיף מקדונלד'ס לאתר ולאפליקציה הבהרה אודות הבדלי המחירים, ותאפשר ללקוחות לקבל מוצר חינם בכל הזמנה מקוונת. הטבה זו תופיע באופן אוטומטי בסיום ההזמנה, ותאפשר ללקוח לבחור את המוצר החינמי או לוותר עליו, תוך שקיפות מלאה וללא כל הסתרה. גובה ההטבה נע בין 10 שקלים ל-18 שקלים בסך הכל.

כזכור, רק לפני כמה חודשים, ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס פיצתה את כתבת הצרכנות של חדשות 12 מעין פרתי בעשרות אלפי שקלים, כך על פי פסיקה של בית המשפט אחרי חודשים רבים של משפט. את פרתי ייצג עו"ד אסף שרעף.

בפסק הדין הוחלט כי רשת מקדונלד'ס תפצה את פרתי בסכום של 40,000 שקל בגלל "שימוש מתחכם" בשם המשפחה שלה, עבור מודעת פרסומת לגלידת "פארטי"; עוד נפסקו לחובת הרשת 10,000 שקל הוצאות משפט לטובתה, כלומר פיצוי כולל של 50,000 שקלים לכתבת.

אהבתם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן