אילון מאסק מסתבך: למה נפתחה חקירה נגד רכבי הטסלה האוטונומים?

הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) הודיעה אמש (שישי) על פתיחת חקירה לגבי 2.4 מיליון רכבי טסלה שבבעלות אילון מאסק, המצוידים בתוכנת הנהיגה האוטונומית המלאה (Full Self-Driving). החקירה מתבצעת בעקבות ארבע תאונות, כולל תאונה קטלנית אחת, שבהן הייתה מערכת הנהיגה העצמית פעילה בתנאי ראות מוגבלים, כגון סינוור שמש, ערפל ואבק.

ה-NHTSA ציין כי הוא בודק את היכולת של מערכת FSD לזהות ולהגיב כראוי בתנאים קשים. החקירה מכסה דגמי טסלה X ו-S שיוצרו בין 2016 ל-2024, וכן דגמים 3 ו-Y. בשלב הראשון, הרגולטור מבצע "הערכה מקדימה", שהיא צעד ראשוני לפני שהסוכנות עשויה לדרוש ריקול אם תמצא סיכון לבטיחות.

לטסלה יש מדיניות המצהירה כי תוכנת ה-FSD דורשת פיקוח פעיל מהנהג, מה שמצביע על כך שהרכבים אינם אוטונומיים לחלוטין. המנכ"ל אלון מאסק פועל לעדכן את הטכנולוגיה כדי להתמודד עם התחרות הגוברת בשוק הרכב החשמלי.

טכנולוגיית FSD נמצאת בפיתוח מתקדם, אך נתקלת בביקורת בשל תאונות קטלניות הקשורות לשימוש בה, כמו תאונה באפריל שבה נהרג רוכב אופנוע. בשנה שעברה, חברת טסלה נאלצה לבצע ריקול ליותר מ-2 מיליון רכבים כדי לשדרג את מערכות הבטיחות שלה, ונראה כי ה-NHTSA עדיין בודק את מהימנות הצעדים שננקטו.

כתבות נוספות

דילוג לתוכן