משרד המשפטים האמריקני הגיש הלילה (בין שלישי לרביעי) כתבי אישום נגד מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר ונגד פעילים נוספים בארגון הטרור בגין הטבח הנורא שביצעו המחבלים ב-7 באוקטובר, שבו נרצחו גם 43 אזרחים אמריקנים. כתב האישום שהוגש לבית המשפט הפדרלי בניו יורק כולל 7 אישומים ובהם: רצח, קשירת קשר למתן תמיכה בארגון טרור זר, קשירת קשר לרצח אזרחים אמריקנים וקשירת קשר למימון טרור. בנוסף, גם חיזבאללה מואשם במתן תמיכה כספית וסיוע בנשק ואספקה ​​צבאית לחמאס.

איתן ערוסי, אנליסט מודיעין ומי שעמד מאחורי חשיפת המנגנון הכלכלי של איראן, התייחס להחלטה של ארצות הברית להגיש כתבי אישום נגד יחיא סינוואר ומנהיגי חמאס בעקבות טבח השבעה באוקטובר, ומסביר מה המשמעות המעשית של החלטה כזו ואמר ערוסי: "הצעד הזה מדגיש מי בעיני הממשל בצד הטוב ומי בצד הרע, שארה"ב בצד שלנו והטרוריסטים בצד השני. זו אמירה חשובה מאוד".

"שנית", הוא הוסיף, "ראוי לשים לב, שגם איסמעיל הנייה נמצא ברשימת הנתבעים בשל העברת כספים המופיעה על שמו. המשמעות היא שכל מי שקשור להעברת הכספים עשוי להיעצר ולהיחקר ואולי לעמוד לדין, הנקודה השלישית, שהיא אולי החשובה ביותר, כל מי שקשור לנתבעים ונמצא בארה"ב, בין אם בקשר עסקי-פיננסי, ובין אם בקשר אחר, נמצא עכשיו בסכנה של תביעה פלילית מטעם הממשל בגלל אישומי טרור".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן