בית שאן זוכרת את נרצחי הנובה וחללי מלחמת חרבות ברזל, יצאנו בפרויקט מיוחד לזכרם של הגיבורים שהיו ואינם עוד.

אלינה פלחטי הי"ד – נרצחה ב-7/10/2023 יום שבת שמחת תורה תשפ"ד. הותירה אחריה את ההורים- רומן ואולגה פלחטי והאח איליה. נרצחה על ידי מחבלי הנוחבה, בעוטף עזה במסיבת "נובה" ליד קיבוץ רעים שם נרצחה יחד עם חברה לחיים יוני יהונתן אליהו ז"ל.

אלינה, נולדה ב- בקלינונגרד עיר נמל לחוף הים הבלטי. גדלה ב- בשיכון ט בבית שאן. את לימודיה היסודיים עברה בבית הספר תומר והמשיכה בחטיבת הביניים אורט אמירים ולאחר מכן בתיכון מח"ט אורט בית שאן. שירתה בגדוד 405 של חיל התותחנים כמחסנאית בבסיס "יפתח". חברותיה כתבו עליה: "אלינה הייתה אופטימית לחיים, גם לפעמים כשהיה לה קשה היא לא נתנה לזה לגרום לה ליפול. תמיד מצאה דרך להרים את עצמה. נפש אמיתית, טהורה. תמיד ידעה לעודד ולחזק והציעה עזרה לחברות".

סמ"ר שמעון אלרואי בן שטרית הי"ד – נפל בקרב על הגנת המדינה במוצב נחל עוז ב-7/10/2023. אלרואי הוא בן הזקונים של איריס ורפאל. לאלרואי ארבע אחיות אוריה, יהל, נאורה וליהיא-אסתר, איתן היה לו קשר קרוב חם ומיוחד. גדל, למד והתחנך בבית שאן בבית הספר היסודי נעם נריה ובישיבה התיכונית ״בני עקיבא״ בעיר. חניך בבני עקיבא בשבט "הנני".

אלרואי בעל לב רחב, נער חברותי וכשרוני, אהוב מאוד על חבריו, שקט וצנוע, אלרואי ניגן על כלי מוזיקה שונים ובהם פסנתר ותופים, אהב לאפות ולבשל, אלרואי גילה כישרון יוצא דופן בעיצוב גרפי בתקשורת חזותית, מדיה ודיגיטל. "אני נהנה ליצור ולעזור לאנשים" כך היה אומר לאחר שביצע עבודות גרפיקה לבעלי עסקים שונים, וסרב לגבות תשלום. החל מגיל צעיר גילה אלרואי כישורי מנהיגות, יכולת בניתוח מצבים וקבלת החלטות ,ידע כללי רחב, מעורבות חברתית וקהילתית, ורגישות גבוהה לסביבה, אביו רפאל שכיהן כראש העיר בית שאן בן השנים 2013-2018 מעיד על כך שהיה מתייעץ איתו בדילמות שונות, מתוך הערכה לכושר השיפוט והיכולת לנתח מצבים בקור רוח.

אלרואי היה דמות משמעותית לששת אחייניו והיה דואג בכל הזדמנות שהגיע מהבסיס לבקרם. הערכים אשר ספג בבית, רעות, חברות, אהבת הזולת, עשיית חסד ואהבת המולדת היו נר לרגליו. בעבודת חקר שביצע בגיל היסודי התבקש אלרואי להכין עבודה על דמות הירואית, אלרואי בחר לעשות את עבודתו על לוחם מג״ב ערן דוד שהרג את המחבלים שביצעו את הפיגוע שהתרחש בבית שאן בשנת 2002. אלרואי ראיין את ערן ובני משפחתו, במסגרת עבודת החקר, ואמר להם שהוא רוצה להיות כמו בנם גיבור גדול למען עם ישראל. התגייס בחודש מרץ 2022 לחיל הגנת הגבולות סיים את הטירונות בהצטיינות, שרת בגדוד איסוף קרבי בתפקיד בלונאי תצפית.

בשבת, שמחת תורה 7/10/23 בשעה 6:30 לערך, נלחם יחד עם חבריו לצוות בעשרות מחבלים שהגיעו לעמדה שלהם במוצב נחל עוז, אלרואי היה בקשר עם המ״מ והמ״פ עד לשעה 8:10 אז נותק עימו הקשר. עד לרגעיו האחרונים נלחם והרג מחבלים בחירוף נפש. מסר את חייו להגנה על יישובי הדרום, נפל בקרב יחד עם חבריו לצוות.

רב סרן דביר דוד פימה הי"ד – בן 32 גיבור ישראל שנפל בקרב חרבות ברזל בעזה ביום 27.12.23 ט״ו בטבת התשפ״ד. נולד ב-5.12.91 כ״ח בכסלו התשנ״ב להוריו דניאלה ושמעון. למד, גדל והתחנך בבית שאן. בוגר בית הספר היסודי ״גלבוע״ ותיכון ״אורט אמירים״. אהב לעסוק בספורט תחרותי – ריצה, אופניים, טניס ועוד.

היה חרוץ ושקדן ולימודים תמיד היו בראש מעייניו ולימים רכש השכלה גבוהה באוניברסיטה. דביר גדל בבית מוסרי וערכי על תורת ה׳ ואהבת הזולת. היה אכפתי מאוד לדברים ששייכים לו, פדנט מדויק בכל דבר שעסק. דביר היה אח בכור לחמשת אחיו: בר, שלומי, אוראל, נווה ועילאי. גילה בגרות ואחריות והיה מודל לחיקוי עבורם. מלח הארץ אהב את המולדת אהבת נפש. חיוכו היה הקסם שלו ופניו היו מאירות תמיד. רזי צניעותו ופשטותו ייחדו אותו. אהב לאחד את המשפחה והלבבות. נשא לאישה את אופק ולהם בן יחידי – הראל בן שנה ושבעה חודשים. את מסלולו הצבאי החל עם גיוסו לצה״ל ביום 1.8.2010 לגדוד שריון, ומאז עלה בסולם הדרגות עד לתפקידו האחרון – סמג״ד גדוד עזוז 198 בחטיבה 460 עוצבת ״בני האור״.

נעמה מועלם הי"ד – ב-7.10.23 נעמה נסעה למסיבת הנובה ברעים ליהנות בפסטיבל של מוסיקה ושלום ולא חזרה כי נרצחה בדם קר על ידי אנשים שפלים בני עוולה. בדרכה למסיבה לא ויתרה נעמה על ארוחת חג עם בני משפחתה בשדה נחום ורק לאחריה יצאה לדרך ממנה לא שבה. היא לא תחזור לעולם בגלל כדור שהשיג אותה במכונית בה נסעה עם חבריה.

הלב מדמם בכאב, הראש ממאן להאמין והכאב גדול מנשוא. חייה של נעמה נקטעו בשיא, רק בת 28. אישיות יוצאת דופן. מצחיקה. שנונה. חברה טובה. בת נפלאה לרוני ורחל, אחות נהדרת לשני אחיה, רז ושי. לעולם נזכור את נעמה כאדם שידע לשלב בין כל העולמות. טרפה את החיים בביסים גדולים כי האמינה שהחיים זה עכשיו. נעמה אהבה במיוחד ים, מסיבות, טיולים, המון חברים וחברות. ויחד עם זאת, הייתה מקצוענית ותותחית כעורכת דין בעלת עסק מצליח.

סמל שגב שוורץ הי"ד – נולד ב-27.11.2002 בבית שאן. נפל על הגנת המדינה בקרב במוצב סופה ב-7/10/2023 בן זקונים לאהוד ושרה ואח לקארין, דביר-חיים ומתן-אברהם.

גדל והתחנך בבית ספר רימון במסילות ובתיכון גאון הירדן בנווה איתן. התגייס ב-22.10.2022 ושירת כרגם קשת בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל. נפל ב-7/10/2023 בקרב הירואי במוצב סופה. גבורתו ועוז ליבו הצילו חיי תושבים רבים בעוטף. בני משפחתו של שגב ז"ל מספרים עליו כי הוא היה אדם של טבע, מרחבים ואנשים. אהב את נופי העמק ואנשיו, התייחס לכל אדם באשר הוא אדם והיה לליבה המעודדת, המחזקת והמחברת בכל קבוצה.

שהם ליה תורג'מן הי"ד – נולדה ב- 9/11/1999 נרצחה ב- 7/10/2023 יום שבת שמחת תורה תשפ"ד במסיבת "נובה" ליד קיבוץ רעים ע"י בני עוולה. נולדה בביה"ח העמק להוריה לידיה ושמעון. התחנכה בבי"ס 'רימון' מסילות ו'גאון הירדן' נווה איתן.

אמה, לידיה תורג'מן, מספרת: "שוהמי היתה הילדה הזו שלא דומה לאף אחת, משהו מיוחד לא כמו כולם. אי אפשר לתמצת אותה לכמה משפטים. היא אחת שתמיד הייתה שם ופרשה כנפיים חמימות על כולם. היה לה מקום בלב לכל אחד ואחת מהחברות והחברים שלה שכל כך אהבה. אמרה תמיד את המשפט הנכון בזמן הנכון שהם היא אחת מיוחדת, בולטת, שרה ותמיד רוקדת. הבית היה שמח כשהיא הייתה מגיעה וצובט את הלב כשהיא נסעה למרכז ששם עבדה. מצחיקה, שנונה ,טובת לב ,תמיד רוצה לעזור. תמיד מחכים לבואה כי כשהיא נמצאת כולם שמחים ורוקדים וכשהיא לא נמצאת הכל רדום.

היא אחת שממגנטת את כולם סביבה ואחריה. הילדה שתמיד דאגה שלאף אחד לא יהיה חסר כלום. דאגה תמיד לכולם, למשפחה והחברים שהיו חלק מהמשפחה ותמיד הביאה לבית חברים להתארח בעיקר את השקופים, כאלה שהייתה להם צרה או בעיה. היה לה עוד הרבה מה לעשות… לשמח ולשמוח, להתפתח, להתחתן עם ניר בן הזוג שלה שנרצח איתה".

נזכור ולעולם לא נשכח! 🕯

 

 

 

קרדיט צילום: בדלתיים סגורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן