לראשונה נערך במרכז רפואי צפון (פוריה) ובשיתוף הרלב"ד מפגש עם תלמידים מהישיבה התיכונית אורט בטבריה תחת הכותרת "בצפון נוהגים אחרת" במטרה להאבק בתאונות הדרכים

כשישים מתלמידי ישיבה תיכונית אורט טבריה הגיעו בשבוע שעבר יחד עם מורים, מנהלים, נציגי הרלב"ד ונציגי משרד החינוך לאולם מרכז רפואי צפון (פוריה) על מנת ללמוד על המשמעות הכואבת של תאונות הדרכים מהאנשים שמתמודדים עם הארועים הללו על בסיס יום יומי.

תחילה שמעו הרצאה של ד"ר ברק לויט מנהל יחידת הטראומה במחלקה הכירורגית מספר על הנזק הקשה והטיפול שניתן לפצועים בתאונות הדרכים, ומה המשמעות של פציעה קלה, בינונית וקשה. אחריו דיבר הקב"ט זיו אברהם שסיפר על ההתמודדות של המשפחה הנמצאת מחוץ לחדר הטראומה וכולה תקווה לבשורות טובות שלא תמיד באות.

העובדת הסוציאלית טליה וולף סיפרה הסיוע הסוצאלי למשפחה שמקבלת את הבשורה הקשה מכל, ו-ויסאם נג'אר דיבר על תהליך השיקום הארוך שמצפה לפצועים ולמשפחה גם במקרים בו הטיפול מצליח.

לאחר דברי הצוות הרפואי הגיע עידו הירש בן 35 מכפר תבור, מי ששרד תאונת דרכים קשה, לספר בגוף ראשון על תאונת הדרכים שחווה לפני שש עשרה שנה ובעקבותיה רותק לכסא גלגלים והתעוור. הילדים התרגשו יחד עם כל הצוות מהסיפור.

אחרון דיבר שלומי מלכה, מנהל אזור טבריה ועמקים ברלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים), על הנתונים היבשים ועל כך שניתן למנוע את תאונות הדרכים, עם מודעות וזהירות.

לאחר ההרצאות זכו הילדים לסיור במנחת המסוקים שנעשה, בתיאום עם הפראמדיקים של המסוק.

גרשון ז'ידובצקי, סגן המנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז הרפואי: "הצוות שלנו ששמח להתנדב לפרוייקט, הכניס את התלמידים לחזית המאבק בתאונות הדרכים והראה להם על קצה המזלג את עולם התוכן של המרכז הרפואי בכל היבטי ההשלכות של נפגעי תאונות דרכים, עליהם ועל בני משפחתם."

ד"ר ארז און מנהל המרכז הרפואי צפון: "עבורנו זה שיתוף פעולה ראשון עם הרלב"ד בנושא הבטיחות בדרכים, לאחר הנסיון המוצלח בכוונתנו להמשיך בפעילות למניעת תאונות דרכים בשיתוף בתי ספר נוספים מכל הסביבה. הבריאות חשובה לנו כמרכז רפואי ואחת הדרכים החשובות לקדם אותה היא באמצעות מניעה, גם מניעת מחלות וגם מניעת תאונות"

קרדיט מרכז רפואי צפון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן