הקצין החרדי חושף: התנאים בצה"ל קשים – האם המדינה באמת מוכנה לגייס אותנו

במהלך ריאיון לרשת 13, סרן במילואים שובי גרוזמן, קצין חרדי, שיתף בתובנותיו ובאתגרים העומדים בפני חיילים חרדים בצה"ל. הריאיון התקיים בעקבות הצהרתו הנחרצת של שר הביטחון יואב גלנט, שהודיע כי צה"ל מתכוון להתחיל לגייס חרדים צעירים לצבא בימים הקרובים.

שובי גרוזמן, חסיד חב"ד, סיפר על החלטתו להתגייס לצה"ל לאחר שהתייעץ עם רבו. "כשהתקשיתי ללמוד יום שלם בישיבה, פניתי לרב שלי והוא אמר לי שאם מישהו לא לומד, עליו להתגייס. הדם של כל יהודי שווה," אמר גרוזמן.

שובי תיאר את המורכבות של החיים כחרדי בצה"ל ואת הקשיים בשמירה על אורח החיים הדתי במסגרת הצבאית. "יש דברים שצריך לוותר עליהם, וזה לא פשוט," הסביר. "צה"ל עדיין לא לגמרי מוכן לקלוט חיילים חרדים בצורה מיטבית, ויש עוד דרך ארוכה לעשות."

אילוסטרציה

במהלך הריאיון, גרוזמן הדגיש את חשיבות האמונה הדתית בשירותו הצבאי. "כששירתנו בעזה, כולנו הלכנו עם ציציות ונתנו צדקה. האמונה החזקה עזרה לנו להתמודד עם הקשיים," שיתף.

שובי נשאל גם האם צה"ל מוכן לקבל חיילים חרדים במלואם. הוא סיפר על האתגרים בהם נתקל במילואים, כמו הקושי לקבל אוכל גלט כשר והצורך לקום שעה מוקדם יותר כדי להתפלל. "כדי להתפלל הייתי צריך לקום שעה קודם, וזה מאוד קשה בקורס קצינים אינטנסיבי," אמר.

לסיום, שובי שיתף גם על הקריירה שלו כ-DJ, שהחלה לפני המלחמה, וכיום הוא חוזר אליה בהדרגה לצד שירותו במילואים.

דבריו של שובי גרוזמן מדגישים את המורכבות בשילוב חיילים חרדים בצה"ל ואת האתגרים העומדים בפניהם. עם זאת, הם גם מצביעים על הצעדים הננקטים לשיפור המצב ועל הדרך הארוכה שעדיין יש לעבור.

לראיון המלא לחצו כאן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן