מהיום ניתן לבצע ביטול של כלי רכב המיועד לפירוק ישירות מהנייד או המחשב, בכל שעה ובכל מקום, באמצעות האזור האישי הממשלתי
מהיום, ניתן לבטל כלי רכב המיועד לפירוק ולקבל החזר של אגרת הרישוי בגין ביטול הרכב, באזור האישי הממשלתי. עד כה, נדרשו הנהגים להגיע למשרד הרישוי כדי לבטל רכב המיועד לפירוק.
על פי חוק, בעל רכב ישן שרכבו יצא מכלל שימוש חייב להודיע לרשות הרישוי על ביטול הרכב לצורך פירוק. במידה ובעל הרכב לא יודיע לרשות הרישוי על פירוקו הוא יחויב באגרת רישוי למשך כל התקופה שבה לא הודיע לרשות הרישוי על פירוק הרכב.
יצוין כי בעל רכב המבטל את רכבו לצורך פירוק, לפני פקיעת תוקפו של הרישיון, זכאי לקבל *החזר אגרה ששולם מיום ביטול הרכב ועד לפקיעת תוקפו של רישיון הרכב*. ההחזר יועבר ישירות לחשבון הנהג בתוך 45 ימים מיום ביצוע ההחזר באזור האישי הממשלתי.
במשרד התחבורה הדגישו כי מתוך התחשבות באוכלוסיות המתקשות בביצוע פעולות דיגיטליות, ניתן יהיה להמשיך ולבצע את הפקדת הרישיון גם במשרדי הרישוי, כפי שהיה נהוג עד היום.
השירות החדש מתווסף לשורה ארוכה של פעולות רישוי המתבצעות כבר היום באזור האישי הממשלתי, בהם: העברת בעלות על רכב, הפקדת רישיון רכב, החזר אגרת רישוי בגין ביטול רכב שהוגדר כאובדן גמור, גניבה של רכב, קבלת מידע על רכב או על רישיון נהיגה, ועוד.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "משרד התחבורה, נמצא בקשר עם הציבור יותר מכל משרד ממשלתי אחר. שיפור השירות לאזרח ושדרוג ערוצי הממשק עם הציבור הם אחד היעדים מרכזיים של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. במסגרת זאת הנחיתי את כל אגפי המשרד, ובכללם גם את אגף הרישוי, להעביר כל פעילות שאינה מחייבת נוכחות פיזית לערוצים הדיגיטליים, במטרה להקל על הציבור ולהפחית את העומס והתורים בסניפי משרד הרישוי."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "מיום כניסתה למשרד התחבורה, הנחתה השרה רגב את צמרת המשרד לפעול, כל אחד בתחומו, לשיפור השירות הניתן לאזרח. מתן אפשרות לביצוע ביטול רכב המיועד לפירוק באופן דיגיטלי וללא צורך בהגעה למשרד הרישוי מתווספת לשורה ארוכה של פעולות חדשות הניתנות לביצוע באזור האישי הממשלתי, מתוך כוונה לענות על צרכיו וציפיותיו של האזרח באופן הטוב ביותר".
סמנכ"ל טכנולוגיות ושירותים דיגיטליים במערך הדיגיטל הלאומי, יוגב שמני: "השירות החדש הוא דוגמה מצוינת לאופן שבו חדשנות דיגיטלית יכולה לפשט תהליכים מורכבים ולשפר את השירות לאזרח. אנו, במערך הדיגיטל הלאומי, ממשיכים לפעול יחד עם משרדי הממשלה כדי להפוך את השירותים הממשלתיים לדיגיטליים, חכמים וידידותיים יותר."