שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף השתתף היום בועידת אצבע הגליל בראש פינה והציג את הפתרון להחזרת התושבים לצפון: "רק עוצמה צבאית תחזיר את ההרתעה והביטחון ואם נחזיר את הביטחון נחזיר את התושבים. אף אחד לא יחזור בהתחלה, יש עוד הרבה מה לעשות ביום שאחרי ויש לי צוות במיוחד לזה. אנחנו עדיין לא יודעים כיצד זה ייראה, אבל מתחילים לייצר את השיח שלא ניכנס לוואקום ביום שאחרי ורק אז נתחיל ללמוד מה צריך".

השר וסרלאוף הוסיף וקרא למקבלי ההחלטות: "בואו לצפון. כדי להבין את המצב, צריך להגיע להריח את ריח השריפה ולהבין באיזה גהינום חיים תושבי הצפון. קורא לא רק לממשלה, לא רק לחברי הכנסת מהקואליציה, זה אירוע של מדינה, זה אירוע של כולנו, זה אירוע שהוא רחב הרבה, יותר, זה אירוע של מדינה. בואו לצפון. אי אפשר לנהל את המצב בצפון מאקסלים מירושלים בטבלאות ומחדרים ממוזגים. כדי להבין את המצב, צריך להגיע לכאן, להריח את ריח השריפה ולהבין באיזה גהינום חיים תושבי הצפון ומי שלא מגיע לכאן, לא יעזרו לו ההסברים, הוא ישאר מנותק".

יצוין כי במהלך הלילה קיים השר וסרלאוף פגישות והערכות מצב עם הצוותים של מועצת גליל עליון בראשות ראש המועצה גיורא זלץ, ראש מועצת מבואות החרמון בני בן מובחר, מפקד פיקוד צפון האלוף אורי גורדין, ממ"ז צפון כב"ה טפסר יאיר אלקיים וצוותי המקצוע של עיריית קרית שמונה והודיע על העברת תקציב חירום לביצוע מיידי של רכישת פערי הציוד להתמודדות עם השריפות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן