הפגיעות המחרידות של מחבלי החמאס בחטופים: מומחי בית החולים לילדים שניידר סיכמו את הממצאים הרפואיים הקשים והבלתי נתפסים בנשים ובילדים החטופים שהגיעו אליהם לאשפוז לאחר עסקאות החטופים הראשונות, כך על פי הדו”ח שפורסם היום (ראשון) בכתב העת המדעי הבינלאומי “Acta Paediatrica”.

הדו”ח מתאר את המצב הרפואי של 26 ילדים ונשים בגילים שונים, שנפלו בשבי ונכלאו בתנאים מחפירים בעזה, ושוחררו במהלך עסקת חילופי שבויים בנובמבר ודצמבר 2023. בין החטופים, 19 ילדים בגילי שנתיים עד 18 ושבע נשים בגילים 34 עד 78. צוות רפואי רב תחומי טיפל בהם בבית החולים שניידר מיד עם שובם לארץ, והנתונים שנאספו כוללים בדיקות גופניות, פסיכולוגיות וסוציאליות.

הממצאים הראשוניים מגלים תמונה קשה: רוב החטופים סבלו מתת-תזונה וירידה משמעותית במשקל, עד כדי אובדן של עד 15% ממסת הגוף. זאת כתוצאה מתזונה דלה שכללה בעיקר אורז ולחם לבן, ללא מרכיבי מזון חיוניים. עוד נמצא כי רבים מהם סבלו ממחלות מעיים כמו עצירות ושלשול כרוני, שנגרמו מהתנאים ההיגייניים הירודים בהם הוחזקו.

הדו”ח הכיח גם את ההשלכות הפסיכולוגיות הכבדות של השבי. כל החטופים דיווחו על טראומה פסיכולוגית קשה, שכללה בידוד, הפחדה, והתעללות נפשית. ילדים רבים סבלו מסיוטים, התנהגות כנוע, ושינוים במנהגי האכילה. חלקם החלו טיפול תרופתי פסיכיאטרי בעקבות הפרעות חרדה מיידיות.

בנוסף, נמצאו פגיעות פיזיות חמורות כמו פציעות רסיסים, פצעי ירי, ושברים. בבדיקות מעבדה נמצאו זיהומים חריגים בדמם של חלק מהחטופים, כולל קדחת קרציות וקדחת מורינה, העלולים לגרום לנזק נוירולוגי ואף לסכן חיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן