כחלק מהסכם קיבוצי תקדימי שנחתם בין ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת החברה, עובדי קבוצת "אגד" יקבלו מענק רווחים בסך עשרות מיליוני שקלים. עוד סוכם: מענק מכירה לעובדים הזכאים והגדלת תקציב הרווחה
ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת קבוצת "אגד", חברת התחבורה הגדולה בישראל, חתמו על הסכם קיבוצי תקדימי ופורץ דרך במסגרתו ולראשונה בענף, יחולק מענק רווחים לעובדים בסך 50 מיליון שקלים. המענקים יינתנו בפריסה על פני השנים 2024-2027 בכפוף לעמידה ביעדים עסקיים וציון מפעיל. ההסכם יחול על כלל העובדים בהתאם לקריטריונים שנקבעו.
בנוסף לכך, עובדים שהשתתפו בפעימה הראשונה של מכירת מניות החברה לקרן "קיסטון", יהיו זכאים למענק מכירה בסכום של עד 51.5 מיליון שקלים, בהתאם לשיעור מימוש האופציה, אשר יחולק בשתי פעימות.
לצד זאת, יוקצה לעובדים תקציב רווחה נוסף בגובה חצי מיליון שקלים בכל אחת מהשנים 2025 עד 2027, זאת במטרה להמשיך ולחזק את מחויבות החברה לעובדיה. מדובר במהלך אשר שומר על האיזון הנדרש בין תגמול הוגן לעובדים לבין שמירה על אחריות פיננסית ועל יציבות החברה לאורך זמן.
בהסכם ניתן גם מענה להבטחת איתנותה הפיננסית של החברה לטווח הארוך. בין השאר בהקמת קרן עתודה פיננסית על סך 150 מיליון שקלים לטובת הסכמי פרישה עתידיים.
ההסכם, שנחתם כחלק מתהליך ההתחדשות העסקית של החברה, כולל שורת צעדים שמטרתם לחזק את הקשר בין העובדים לבין הצלחתה העסקית של "אגד", אשר בשנים האחרונות עברה תהליך מעבר לחברה עסקית עם כניסתה של קרן ההשקעות קיסטון כמשקיע אסטרטגי, והרחיבה את פעילותה בישראל ובחו”ל.
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "מדובר בהסכם שהוא לא פחות מפורץ דרך. השותפות בין קבוצת 'אגד' להסתדרות היא שותפות ארוכת שנים ששמה לה למטרה לדאוג לרווחת העובדים. אני שמח שגם בהסכם הנוכחי זה בא לידי ביטוי. כפי שהוכחנו גם הפעם, ההסתדרות תמיד הייתה ותמשיך להיות, הבית של עובדי התחבורה הציבורית בישראל".
מנכ"ל קבוצת "אגד", גלעד ריקלין: "חתימת ההסכם היום מהווה צעד משמעותי לעתיד החברה וחוסנה. העובדים שלנו הם המשאב היקר ביותר שלנו וההסכם שנחתם משדר את המחויבות שלנו כחברה לפתח ולהשקיע בהם. באמצעות ההסכם אנחנו מייצרים יסודות יציבים להמשך צמיחה והתפתחות אגד כארגון חזק, גמיש ומוביל. אנו בטוחים כי שיתוף הפעולה עם ההסתדרות וועד העובדים ימשיך לתרום להצלחה המשותפת שלנו".
יו"ר איגוד עובדי התחבורה ונמלי הים, עו"ד אייל ידין: "עשינו היסטוריה. אני גאה שיחד עם ועד העובדים, ובמו"מ ארוך מול ההנהלה, יצרנו תקדים לענף כולו- כשהמנכ"ל והבעלים מרוויחים, גם אחרון העובדים מרוויח. אנחנו צריכים תמיד לזכור מי מייצר את הרווחים מהם מחולקים הבונוסים והדיבידנדים. רוצה להודות לוועד על המנהיגות הסבלנית והאחראית לעובדים ולחברה. מודה להנהלה שמצאנו יחד את הדרך לפרוץ דרך."
סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצת "אגד", מאיה דוד: "החתימה על ההסכם היא אבן דרך חשובה עבור חברת אגד ועובדיה. מדובר בהסכם שמחזק את המחויבות ההדדית בין ההנהלה לעובדים, ומשקף את ההערכה הרבה שיש לנו כלפי מי שמובילים את הארגון מדי יום – העובדות והעובדים שלנו. ההישג הזה לא היה מתאפשר ללא שיתוף הפעולה הפורה עם ההסתדרות וועד העובדים, ואנו מודים להם על הדרך המשותפת שנעשתה ברוח של הקשבה, הבנה ושותפות אמיתית".
מנהל חטיבת התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה, אורי מתוקי: "אני גאה מאוד לקחת חלק בהסכם התקדימי הזה. מבחינתנו 'עד אחרון העובדים' זו לא סיסמא. אגד חברה חזקה ומרוויחה, והיא תתחזק עוד. אלא שבדרך לא ניתן לשכוח את העובדים".
יו"ר מועצת העובדים קובי ואחניש: "יש כאן הסכם היסטורי. אנחנו גאים להוביל את התחבורה הציבורית, עובדי אגד פורצים דרך שוב ושוב. אנחנו שמחים להיות הראשונים בענף לקבל מענק רווחים. העובדים מייצרים את הרווח והיום הם שותפים לו".
מזכיר הועד הארצי, משה סלמי: "מדובר בהסכם היסטורי ופורץ דרך בענף התחבורה הציבורית בכלל ובחברת 'אגד' בפרט. ועד העובדים מסתכל קדימה, צופה פני עתיד והצליח דרך נחישות ודבקות במטרה ביטחון כלכלי לטווח הארוך. מלבד ההישגים ההיסטוריים לשנים הקרובות, דרשנו שתוקם קרן עתודה אשר תבטיח ותהווה רשת ביטחון ותבטיח את עתיד העובדים גם שנים קדימה עם השינויים הצפויים ומרחיקי הלכת בענף התחבורה הציבורית".
את המשא ומתן ליוו מטעם ההסתדרות: עו"ד מוריה גליק, ממשרד עוה"ד אלעד מורג, עו"ד כפיר זאב ממשרד עוה"ד כפיר זאב, ועוד ליווה רו"ח שחר הררי, יועץ כלכלי לאיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות.
מטעם קבוצת "אגד": המנכ"ל גלעד ריקלין, סמנכ"לית משאבי אנוש, מאיה בן דוד, עו"ד ארנה שר ממשרד נ.פייברג ושות' ואבי ניסנקורן.