התפרצות חמורה של חיידק ה-E. coli ברשת מקדונלד'ס זעזעה השבוע את ארצות הברית, כשכמעט 50 אנשים נדבקו ואדם מבוגר בקולורדו נפטר כתוצאה מאכילת המבורגר רבע פאונד המפורסם של הרשת. על פי דיווח של המרכז לבקרת מחלות (CDC), ההתפרצות התפשטה על פני עשר מדינות, כאשר עשרה מהנדבקים אושפזו במצבים שונים של חומרה.

בתגובה למשבר, רשת מקדונלד'ס נקטה בצעדים מיידיים והסירה את הבצל הטרי הפרוס ואת קציצות הבשר המשמשות להכנת המבורגר רבע פאונד מכל הסניפים במדינות הנגועות. החברה משתפת פעולה באופן מלא עם חקירת ה-CDC במטרה לאתר את מקור הזיהום המדויק, כאשר עיקר המקרים מרוכזים באזורי נברסקה וקולורדו.

סימני המחלה מופיעים בדרך כלל תוך 3-4 ימים מרגע הצריכה וכוללים שלשולים, חום גבוה מעל 102 מעלות פרנהייט, הקאות חמורות, התייבשות וסחרחורות. למרות שרוב הנדבקים מחלימים תוך 5-7 ימים גם ללא טיפול, ישנם מקרים מסוכנים יותר העלולים להוביל לתסמונת כליות חמורה הנקראת HUS, המחייבת אשפוז.

המשבר הנוכחי מהווה אתגר משמעותי עבור רשת מקדונלד'ס, המפעילה כ-13,450 מסעדות בארצות הברית עם נוכחות בכל 50 המדינות. האירוע כבר משפיע על ביצועי החברה בשוק המניות, כאשר נרשמה ירידה במחיר המניה בעקבות הפרסומים על ההתפרצות.

ה-CDC ממליץ לכל מי שחווה תסמינים לאחר אכילת המבורגר רבע פאונד במקדונלד'ס לפנות מיידית לקבלת טיפול רפואי. בינתיים, הרשת ורשויות הבריאות ממשיכים בחקירה מקיפה במטרה למנוע התפרצויות נוספות ולהבטיח את בריאות הציבור.

קרדיט צילום: מתוך האתר של מקדונלס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן