סלאמה היה מפקד חטיבת ח'אן יונס בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. הוא ניהל את מוקד הלחימה המרכזי תחת פיקודו של מוחמד דף. תחתיו פעלו לפחות ארבעה מפקדי גדודים. הוא היה מעורב בחטיפת גלעד שליט וניצל פעם אחת מחיסול.

סלאמה הוא נצר ממשפחה שאיבדה אנשים רבים כתוצאה מפעולות צה"ל, ובראש ובראשונה אמו, שנהרגה במתקפה ישראלית על בית המשפחה. דודו של סלאמה הוא ג'וואד אבו שמאלה, הוא היה חבר בלשכה המדינית של חמאס ומקורב למנהיג חמאס בעזה, יחיא אל-סינוואר. ג'וואד אבו שמאלה נהרג ביום הראשון של מלחמת חרבות ברזל ב-7 לאוקטובר.

סלאמה עבד בתפקיד יוקרתי בחטיבה של בית ספר "אל-חוראני" השייכת לאו"ם במחנה ח'אן יונס, לפני שהתפטר והצטרף אל גדודי אל-קסאם.

הוא היה מטרה של מספר ניסיונות חיסול, אחד מהניסיונות היה ב-2021, כאשר צה"ל הודיע על הרס ביתו בעזה, תוך תיאור הבית כ"חלק מתשתית הטרור" שיועדה למבצע. בעיתון "ידיעות אחרונות" נמסר אז, כי "מנהיגים בולטים נמלטו ממטרות תוך רגעים, כולל סלמה, סינוואר ואחרים".

צה"ל האשים את סלאמה באחריות לתכנון וביצוע מספר פיגועים ופעולות טרור, מה שהוביל לעשרות הרוגים ופצועים. המבצע החשוב בינן הוא מבצע "עומר טבש" ב-2005 – רגע לפני הנסיגה של צה"ל בעזה – במהלכו מחבל מתאבד פוצץ עצמו במהלך תהליכי בידוק שנעשו על-ידי כוחות הביטחון בצומת גוש קטיף, שבמרכז רצועת עזה. פעולות טרור נוספות של סלאמה: מבצע "אחמד אבו טחון" ב-2007, אשר בו הותקפה יחידה בצה"ל שביצעה התקדמות מוגבלת סמוך למעבר "סופה" מצפון מזרח לעיר רפיח, וכן חטיפתו של החייל גלעד שליט בשנת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן