מספרים קשים! זה המקום הכי לא בטוח לחצות כביש

קרדיט צילום: אור ירוק

המקום הכי לא בטוח לחצות כביש: 80% מהולכי הרגל שחצו את הכביש נפגעו במעבר החציה

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל הפכו לשקופים. יש למפות את מעברי החציה האדומים ולשפר בהם את התשתית כך שתגן על הולכי הרגל ולא תהווה עבורם מלכודת מוות"

מעבר החציה אמור להיות המקום הבטוח ביותר לחציית כביש, אך מנתונים חדשים שמפרסמת עמותת אור ירוק עולה כי רוב הולכי הרגל שחצו את הכביש בשנת 2024 נפגעו דווקא במעבר החציה. 1,507 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024 כאשר חצו את הכביש במעבר החציה– 80% מכלל הולכי הרגל שנפגעו כאשר חצו את הכביש.

מתוך 80% מהולכי הרגל שנפגעו כאשר חצו את הכביש 66% נפגעו במעבר חציה בלי רמזור ו-14% נפגעו כאשר חצו את הכביש במעבר חציה עם רמזור.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל הפכו לשקופים. הנתון לפיו הרוב נפגעים במעבר החציה חייב להוביל לשינוי אסטרטגיה. יש לשים את הולכי הרגל במרכז במקום את נהגי כלי הרכב הפרטיים. מסוכן ללכת ברגל בישראל. חייבים למתן ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב ברחובות ואזורים שיש בהם ריבוי הולכי רגל. לעיתים פס האטה או הגבהת מעבר חציה יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. במקביל, יש להגביר את האכיפה כנגד נהגי כלי הרכב שלא נותנים זכות קדימה להולכי הרגל ומסכנים את החיים שלהם. האחריות היא של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ביחד עם ראשי וראשות הערים. עליהם למפות את מעברי החציה האדומים ולשפר בהם את התשתית כך שתגן על הולכי הרגל ולא תהווה עבורם מלכודת מוות".

מגמת ההיפגעות של הולכי הרגל במעברי חציה הולכת וגוברת ובעשור האחרון הגיעה לשיאה כאמור, 80% מהולכי הרגל שנפגעו כאשר חצו את הכביש בשנת 2024 נפגעו במעבר החציה – זהו נתון שיא שממשיך את הנתון משנת 2023.

 

 

אהבתם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן