מספרים קשים מאוד: עמותת אור ירוק מפרסמת את נתוני תאונות דרכים במעורבות אופנועים

קרדיט צילום: באדיבות אור ירוק

43 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים (24-16) נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2024 לעומת 31 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023 – עליה של 39%, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. מהנתונים עולה כי שנת 2024 הייתה שנת שיא במותם של רוכבי האופנועים והקטנועים הצעירים. חלקם של רוכבי האופנועים והקטנועים הצעירים ההרוגים מכלל הרוכבים ההרוגים בשנת 2024 נאמד בשיעור של 41% – כמעט אחד מכל שני רוכבים הרוגים.

549 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים (24-16) נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024 כאשר 233 מהם נפצעו קשה – שיא של עשור.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "באופן כללי נהגים צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה למעורבות והיפגעות בתאונות דרכים. רוכבי האופנועים והקטנועים הצעירים נמצאים בסיכון מוגבר יותר בשל מאפייני האופנוע, חוסר יציבותו והיעדר הגנה לרוכב. לצעירים אין את היכולת לקרוא את מפת הסכנות שבכביש, הם בעלי בטחון עצמי מופרז ונתונים ללחץ חברתי. לכן השילוב הזה יוצר היפגעות גבוהה מאוד בתאונות דרכים. הנתונים הקשים מחייבים את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים למקד תכנית פעילות בקרב הרוכבים הצעירים בכלל ולשפר את כל הליך ההכשרה בפרט. במקביל, יש לשפר את התשתיות כך שיגנו על רוכבי הדו גלגלי ולחזק את הנוכחות המשטרתית בכבישים כדי לייצר הרתעה שתמנע עבירות תנועה מסכנות חיים".

במקומות הראשונים בתאונות אופנוע – ירושלים, תל אביב, חיפה ואשדוד.

אהבתם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן