הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ לאימוץ מסקנות הוועדה הציבורית בראשות פרופ׳ אביעד הכהן למתן מענה לנפגעי בשביעי לאוקטובר שלא קיבלו מענה מלא עד עתה. בין יתר מסקנות הוועדה, הומלץ לתת מענק נרחב לתושבי אופקים על עמידתם וגבורתם ביום השביעי באוקטובר.

הוועדה המליצה על מענק בסך 7,180 שקל למבוגר ו-1,436 שקל לילד. המענק ינתן לתושבי העיר ולמי שהיה נוכח בעיר ביום השביעי באוקטובר. כזכור, לפני כחודשיים, עם הגשת מסקנות הוועדה ביקר שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ יחד עם ח״כ אלמוג כהן בעיר ויחד עם ח״כ משה סלומון, נשאו הצהרה לתושבים במהלכה התחייב שר האוצר סמוטריץ׳ לקידום מסקנות הוועדה ואישורם בממשלה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "הממשלה אישרה היום את מסקנות הוועדה הציבורית שהקמתי שהמליצה בין היתר על מתן מענקים לתושבי אופקים. המענקים מבטאים את הכרת מדינת ישראל בגבורתם של תושבי העיר ובעמידתם האיתנה ביום הקשה והנורא שחווינו בשמחת תורה. העיר אופקים ספגה אבידות אדירות עם נפילתם של 47 גיבורים מתושבי העיר שלחמו באויב הנאצי של חמאס דעאש והצילו בגופם את העיר כולה".

עוד המשיך והודה: "אני מודה לוועדה על עבודתה, אני מודה לחבר הכנסת אלמוג כהן על כך שלא הרפה מהנושא ודחף אותו בכל הכח. חוסנה הלאומי של העיר מקרין לכל מדינת ישראל ויחד נמשיך בע״ה עד הניצחון".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית): "החלטת הממשלה לפצות את תושבי אופקים ומשתתפי המסיבות ב-"מענק גבורה" היה מתבקש. המאבק שניהלנו במפלגת עוצמה יהודית הצליח והממשלה אישרה את המענקים שיועברו לתושבי העיר ומשתתפי המסיבות כחלק מההכרה בהם בעקבות אירועי שבעה באוקטובר, במהלכם נלחמו בעיר אופקים שוטרים ותושבים בגבורה נגד המחבלים הארורים וכפי שציינתי בעבר, אין מקום להפלות את תושבי אופקים מאזורים אחרים שנפגעו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן