מאז פרוץ גל המחאה הנוכחי בקמפוסים בארצות הברית, נדמה ששאלה אחת חוזרת ועולה שוב ושוב: מי הגורם המממן של כל זה? מראש העיר ניו יורק לבכירים בבית הלבן, רבים תהו באופן פומבי מי עומד מאחורי ההתארגנות וגיוס המשאבים הרב.

צבא קטן של ארגונים, מכוני מחקר ועיתונאים נענו לאתגר, ואכן התחקו אחר מקורות המימון של הארגונים שמובילים את המחאה וקוראים בגלוי להשמדת ישראל. הם מצאו את החשודים הצפויים למדי: כסף קטארי, העמותה הפרוגרסיבית של ג׳ורג׳ סורוס שתרמה בעקיפין באמצעות מלגות לטיפוח כמה מנהיגים שבדיעבד הובילו את המחאה, העמותות הפרוגרסיביות של האחים רוקופלר ושל יורשי מלונות היאט היהודים משפחת פריצקר, איש העסקים האיראני-אמריקני ותורם כבד למפלגה הדמוקרטית פרנסיס נג'פי ועוד שמות שעולים דרך שגרה.

הגורמים הבולטים האחראים לקידום מחאות הענק נגד ישראל הם מדינת קטאר, העמותה הפרוגרסיבית של ג'ורג' סורוס, העמותות הפרוגרסיביות של האחים רוקופלר ושל יורשי מלונות היאט היהודים, משפחת פריצקר, ואף איש העסקים האיראני – אמריקני, פרנסיס נג'פי.

לצד אותם תורמים של מחאות הענק נגד ישראל, ניתן להבחין בקרן הפילנתרופית הפרטית של רייצ'ל גלמן, יהודייה צעירה בת 33. גלמן, המשתייכת לשושלת ענקית האופנה Levi's, ובתה של סוזי גלמן, שגרירת ארה"ב בישראל לשעבר, אחראית אף היא על מימון מחאות הענק של המפגינים הפרו פלסטינים הפועלים נגד ישראל.

אמה של רייצ'ל, סוזי גלמן, נחשבת למתנגדת נחרצת של ממשלת הימין הנוכחית ועל פי הפרסום של אתר ynet, היא תרמה לקרן של בתה כ-3.5 מיליון דולר. תרומות הקרן של רייצ'ל גלמן עבור ארגונים פרו פלסטינים שונים הפועלים נגד מדינת ישראל, מוערכות במאות אלפי דולרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן