נס בשבת: רכב התפוצץ בליל שבת בתחנת דלק ליד צומת גוש עציון. דקות לאחר מכן חדר מחבל ליישוב הסמוך כרמי צור וגם הוא חוסל. לפי החשד שני המחבלים נסעו יחד בשני רכבים ממולכדים בציר 60 כדי לבצע פיגוע תופת משולב – אחד פנה לתחנת הדלק בצומת הגוש והשני לכרמי צור.

בתקרית הראשונה, בתחנת הדלק, המחבל הבחין שרכבו מתחיל לבעור ויצא ממנו בניסיון לתקוף את העובדים והכוחות שהוזעקו לשם. בתיעוד מהזירה הוא נראה עומד מחוץ לרכב הבוער ומנסה לקפוץ על חיילים שהפנו לעברו רובים שלופים. בפיגוע נפצעו כאמור שניים באורח בינוני וקל מירי לא-מכוון של כוחותינו. הם פונו על ידי מד"א לבית החולים שערי צדק בירושלים.

דקות לאחר פיצוץ המכונית הופעלה התרעה על חשש לחדירת מחבלים בכרמי צור. מהפרטים הראשוניים עולה כי המחבל פרץ את המחסום וניסה לדרוס את המאבטח בכניסה. סייר ביטחון ביישוב חתר למגע, התנגש במכונית עם רכבו – ופתח גם באש. רכב המחבל התפוצץ כשהוא בפנים. המטען ברכב הופעל ככל הנראה בגלל ההתנגשות או הירי. הסייר נפצע כאמור באורח קל ופונה לבית החולים הדסה עין כרם.

מח"ט עציון אל"מ גל ריץ' שהוזעק לזירה נפצע גם הוא באורח קל מאוד בידו, והמשיך לטפל באירוע. מפקד פיקוד המרכז הגיע לכרמי צור וקיים הערכת מצב ראשונית בשטח יחד עם מפקד אוגדת איו"ש, מפקד חטיבת עציון, מפקד חטיבת יהודה ומפקדים נוספים.

יותר משבע שעות לאחר תחילת האירוע הודיע פיקוד העורף כי הסתיים אירוע חדירת המחבלים ביישוב כרמי צור. "ניתן לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה", נמסר.

החובשים והפרמדיקים של מד"א שטיפלו בשני האירועים סיפרו: "קיבלנו דיווח על רכב שהתפוצץ בתחנת הדלק בצומת גוש עציון, הגענו מהר מאוד למקום וראינו את הרכב עולה באש. כעבור מספר דקות איתרנו במקום שני גברים שנפצעו מירי, אחד מהם צעיר כבן 24 שסבל מפצע ירי בפלג גופו התחתון, הוא היה בהכרה מלאה ותיקשר איתנו, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב, גבר נוסף כבן 34 התהלך במקום כשהוא פצוע מירי ביד ובכתף, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו גם אותו לבית החולים כשמצבו קל".

הם הוסיפו כי "כעבור מספר דקות קיבלנו דיווח על רכב שפרץ ליישוב סמוך בגוש עציון, כשהגענו לשם ראינו רכב שהתפוצץ כשהמחבל בתוכו, בסמוך ראינו גבר כבן 28 בהכרה מלאה, שרכב המחבל התנגש ברכבו והוא נחבל בחזה, לאחר טיפול מהיר בשטח פינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל".

כ-5,000 מבוקשים נעצרו מתחילת המלחמה ברחבי יהודה ושומרון, מתוכם כ-2,000 מזוהי חמאס. מתחילת המלחמה פעל פיקוד המרכז במעל ל-11,000 פעילויות התקפיות וחוסלו מעל 600 מחבלים, 70 תקיפות אוויריות בהן חוסלו 100 מחבלים. כמו כן נהרסו 29 בתי מחבלים מתחילת המלחמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן