נתונים דרמטיים: לא תאמינו כמה כסף הוציא הציבור הישראלי – דווקא אחרי המלחמה!

 נתוני שבא – "עם כלביא", שבוע שני: הציבור חוזר להוציא – זינוק חד בהוצאות האשראי


הציבור הישראלי חוזר לקניונים ולבתי הקפה: נתוני חברת שב״א (שירותי בנק אוטומטיים) מסכמים את השבוע השני למבצע "עם כלביא" – וחושפים התאוששות חדה בהוצאות הצרכנים, עם עלייה של 31.4% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת השבוע הקודם.

בין התאריכים 20–26 ביוני, סך ההוצאות בכרטיסי אשראי עמד על  9.713 מיליארד ש"ח, לעומת 7.392 מיליארד בשבוע שלפני. מדובר בנתון שמעיד על חזרה מסוימת לשגרה, לאחר ההגבלות שפיקוד העורף הסיר בהדרגה.

לשם השוואה – ההוצאה הזו נמוכה רק ב-3.9% לעומת השבוע האחרון שלפני המבצע (6–12 ביוני), שעמד על 10.112 מיליארד ש"ח. אך היא גבוהה ב-40% מהשבוע השני של מבצע "חרבות ברזל" באוקטובר 2023.

היכן נרשם הזינוק החד ביותר?
•⁠ ⁠תעופה: עלייה של פי 2.66 – הציבור חזר להזמין טיסות אחרי ביטולי הענק.
•⁠ ⁠הלבשה והנעלה: עלייה של פי 2.23 – הישראלים מתחדשים.
•⁠ ⁠בתי קפה, מסעדות ומזון מהיר: זינוק של 20.7%.
•⁠ ⁠פארמה: עלייה של 14.46%.
•⁠ ⁠חשמל ואלקטרוניקה: קפיצה של 31.74%.
•⁠ ⁠דלק: התאוששות מתונה של 2.51%.
•⁠ ⁠לעומת זאת – רשתות המזון ירדו ב-14.8%, ככל הנראה בעקבות הרכישות המוקדמות שנעשו בשבוע הראשון למבצע.

הנתונים מצביעים על כך שלמרות הלחימה, הציבור הישראלי שואף לשגרה, צורך יותר – ומזרים מחדש את הדם למעגל הכלכלי.

אהבתם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן