עימות נוסף בממשלה: אחרי זעם החרדים על עבודות הרכבת בשבת, חזית נוספת נפתחה הבוקר (א') עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כשהליכוד ביקש להוריד את חוק עונש מוות למחבלים מסדר היום, ולקיים דיון בנושא בקבינט. לפי שעה בן גביר מסרב.

זה החל לאחר שבשעות האחרונות קיבל בן גביר שיחות טלפון מבכירי הליכוד וגורמים נוספים, שביקשו ממנו לדחות את ההצבעה המתוכננת להיום בוועדת השרים לענייני חקיקה, על חוק עונש מוות למחבלים. בליכוד מבקשים להנמיך את גובה הלהבות ולא לקדם חקיקה נפיצה בתקופה שלפני פסח והרמדאן, והבהירו שלפני אישור החוק ברצונם לקיים ישיבת קבינט שבמהלכה יעלה גם החוק.

בן גביר הבהיר להם, בשיחות שקיימו, כי לפי ההסכם שנחתם עמו, חוק עונש מוות למחבלים אמור לעבור אישור סופי במקביל לתקציב המדינה, אולם לוחות הזמנים הצפופים, ודרישת הליכוד לעכב את החוק, יוצרים אפשרות שאישור החוק לא יקרה במועד שהובטח.

נזכיר כי בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לעוצמה יהודית נכתב: "בשל התעצמות מעשי טרור בכוונה לפגוע במדינת ישראל כמדינת העם היהודי ועל מנת להכריע תודעתית את המפגעים, סיעות הקואליציה יחוקקו טרם העברת התקציב לשנת 2023 חוק עונש למחבלים". נציין כי מדובר בהצעת חוק נפיצה מאוד שגם בקדנציה הקודמת, כשעלתה האפשרות להעלותה לדיון, נתקלה בהתנגדות נחרצת ובאיומים מצד המפלגות הערביות כי מדובר בהצעה שיכולה לחולל מהומה ומציאות נפיצה.

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך, שחתומה על החוק, טענה הבוקר ב-ynet radio כי "אנחנו רואים פעם אחר פעם בתקופה האחרונה מחבלים שהולכים ומסגירים את עצמם. אם הם באמת היו כל כך רוצים למות, הם לא היו לוקחים מונית ומסגירים את עצמם אחרי הפיגוע". נציין כי ברוב הפיגועים האחרונים המחבלים חוסלו בזירה, ואלה שלא נעצרו מיד אחרי הפיגוע. במקרים אחרים, שכמחבלים נמלטו אחרי הפיגוע, לרוב הם נתפסו אחרי מצוד.

"החוק הזה הוא חוק מאוד יסודי, מאוד חשוב, וזו גם הבטחת בחירות שלנו לעם ישראל", הוסיפה סון הר-מלך.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן