למרות שקריית שמונה הינה עיר מפונה, הפוליטיקה המקומית מבעבעת, ראש העיר אביחי שטרן שלא הצליח להעביר עד עתה את התקציב העירוני, כמעט ונשלח הבית יחד עם חברי המועצה.

לפי חוק הרשויות המקומיות נכתב: " אישרה המועצה את תקציב העיריה בתוך שלושה חודשים מיום
קבלת חוק התקציב השנתי בכנסת, ואם לא חלפו שישה חודשים מיום עריכת הבחירות לראש העיריה – בתוך שישה חודשים מיום קבלת חוק התקציב
השנתי בכנסת, תסתיים כהונת המועצה או כהונת המועצה וראש העיריה, כפי שיורה שר הפנים, והשר ימנה, בתוך 14 ימים מתום התקופה כאמור, ועדה
למילוי תפקידי המועצה וראש העיריה או תפקידי המועצה".

בעקבות פניית חברי המועצה בראשות חבר המועצה והמועמד לראשות העיר אלי זפרני לבית המשפט, נדחתה הדחת חברי המועצה לאלתר וזימון לשימוע של ראש העיר בטרם הקמת ועדה קרואה, וניתנה ארכה להגשת התקציב. כזכור, חברי המועצה מחו על כך שהם לא קיבלו את ספר התקציב מראש ולא יכלו לעיין בסעיפים התקציביים ולחוות את דעתם.

מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ שיגר מכתב לראש העיר וחברי המועצה בו הוא מעניק ארכה אחרונה להעברת התקציב עד לתאריך 13.9.24 לפי המלצת בית המשפט, פרץ מדגיש שלא תינתן ארכה נוספת, במידה והתקציב לא יעבור חברי המועצה יודחו וראש העיר יוזמן לשימוע לפני פיטורים.

אלי זפרני חבר המועצה המועמד לראשות העיר: "זהו יום של ניצחון לדמוקרטיה בקרית שמונה, אני שמח שמשרד הפנים התערב ומנע את הדחת חברי המועצה, אני קורא שוב לראש העיר ומושיט לו יד לשלום, בוא נעזור לך להעביר תקציב ולהביא תקציבים למשרדי ממשלה בוא נלך יחד ונסייע לעיר במקום להעניק ראיונות בתקשורת".

עוד הוסיף זפרני: "אני מקווה שהפעם נצליח להביא לתקציב מאוזן ואחראי בפרט בימים אלו שתושבי קרית שמונה נושאים אלינו את עייניהם, אני מבטיח לתושבי העיר לנסות ולהביא תקציב אחראי ללא משוא פנים שיסתכל לציבור בגובה העיניים ויאפשר לעיר להתקדם ולשקם אותה".

 

קרדיט צילום: פרטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן