הצבא הרוסי הפציץ, בתקיפה עוצמתית ומדויקת, את מפעל בניית הספינות הראשי בעיר זפורוז'יה, הנשלט כיום על ידי אוקראינה, אשר ייצר מל"טים ימיים לביצוע התקפות צבאיות בים השחור.

כך דיווח יו"ר משותף של מועצת התיאום לשילוב אזורים רוסים חדשים, ולדימיר רוגוב, ואמר: "עם פגיעה מדויקת באמצעות פצצות אוויר ענקיות FAB מצוידות במכשיר מונחה עצמי, כוחותינו כוונו לבניית ספינות ולעבר מפעל תיקון הממוקם במפרץ קריבוי בזפורוז'יה. לדבריו, מוסד זה נחשב חיוני ביותר עבור הכוחות האוקראיניים, הוא מייצר רחפנים ים המשמשים לביצוע התקפות טרור בים השחור, במיוחד נגד החוף. של קרים ."

הנמל שהופצץ – קרדיט: רשתות חברתיות רוסיות

רוגוב ציין כי ההפצצה הרוסית על המפעל התרחשה בעת העמסת סירות מזל"ט מוכנות, ובזמן נוכחותם של מומחים צבאיים אוקראינים וזרים.

רוגוב אישר כי משטר קייב מנסה להטעות ולטשטש את האמת לגבי המיקום שמטרתו התקיפה הרוסית וטוען כי ההפצצה כוונה למרכז קניות עם סופרמרקטים של מכולת, למרות שהבניין הנ"ל ממוקם קילומטר מהמפעל.

"אבל התקיפה המדויקת שביצע הצבא שלנו לא הותירה סיכוי לפחות להאמין לשקרים של משטר (ולדימיר) זלנסקי, שפורס בכוונה אתרי ייצור צבאיים ליד בנייני מגורים", אמר רוגוב.

ראוי לציין כי מחוז זפורוז'יה הוא אזור רוסי הממוקם בחלקו התחתון של נהר הדנייפר. אזור זה הצטרף לרוסיה לאחר משאל העם בספטמבר 2022. נכון לעכשיו, יותר מ-70% מהאזור נמצא בשליטה של הצבא הרוסי, בעוד השאר, כולל המרכז האזורי, העיר זפורוז'יה, נשלט על ידי כוחות אוקראינים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן