חברת הונדה הכריזה השבוע על מבצע ריקול נרחב המקיף 780,000 כלי רכב בצפון אמריקה, בעקבות חשש לסדקים במשאבת הדלק בלחץ גבוה. הריקול, שהוכרז לאחר תחקיר מעמיק של החברה, מתייחס לדגמי אקורד, CR-V היברידי וסיוויק מהשנים 2023 עד 2025, כאשר 720,000 מהרכבים נמצאים בארצות הברית ו-61,000 בקנדה.

הבעיה המדאיגה התגלתה בספטמבר האחרון, כאשר החברה זיהתה דליפות דלק ותלונות על ריח דלק חזק במהלך נסיעה או בזמן פעולת המנוע בסרק. מיד עם הגילוי, הונדה הפסיקה את משלוחי הרכבים המושפעים והחלה בחקירה מקיפה של הבעיה. על פי דיווח החברה למנהל הבטיחות בדרכים האמריקאי (NHTSA), דליפת דלק בקרבת מקור הצתה עלולה להגביר משמעותית את הסיכון לשריפה.

הליקוי נובע מפגם בליבת משאבת הדלק בלחץ גבוה, היוצר סדקים שעלולים להתרחב במהלך הנסיעה. עד כה התקבלו 145 תביעות אחריות בגין הבעיה, אך למרבה המזל, טרם דווח על פציעות או תאונות הקשורות לתקלה. הונדה נוקטת בגישה פרואקטיבית ומתכננת לבדוק את כל כלי הרכב הרלוונטיים ולהחליף את משאבות הדלק הפגומות בחלקים משופרים.

במסגרת מבצע הריקול, סוכנויות הונדה יבצעו בדיקה מקיפה של משאבת הדלק בכל רכב, ובמקרה הצורך יחליפו אותה ללא עלות בחלק משופר שתוכנן במיוחד כדי למנוע את הבעיה. החברה מדגישה את חשיבות הטיפול המיידי ברכבים המושפעים כדי להבטיח את בטיחות הנהגים והנוסעים.

מבצע הריקול הנוכחי מצטרף לשורה של אתגרי בטיחות שעמם מתמודדת תעשיית הרכב בשנים האחרונות, כשיצרניות הרכב נדרשות להגיב במהירות ובשקיפות לבעיות בטיחות פוטנציאליות. התגובה המהירה והמקיפה של הונדה משקפת את המחויבות הגוברת של יצרניות הרכב לבטיחות לקוחותיהן ואת החשיבות שהן מייחסות לשמירה על אמון הציבור.

קרדיט צילום: הונדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן