4 לפנות בוקר, בין כרם שלום לחולית: תצפיתניות מזהות תנועה חשודה תחת ערפל ולאחר חצי שעה, מכריזות על האירוע במרחב הגדר. כוחות גדוד הסיור המדברי שנמצאים במרחב מתחילים בסריקות, ונתקלים במחבלים שמפתיעים את הלוחמים ויורים לעברם. בשעה 05:00 מתקיים חילופי אש בין הצדדים, כשחוליית המחבלים השתמשה ב-RPG.

בצה"ל מכוונים טנק וכלי טיס והורגים שלושה מארבעה מחבלים. עד כה לא ברור בשלב הזה למה לא עודכנו כיתות הכוננות במרחב הגבול, למרות ההנחה כי המחבלים שחדרו כנראה תכננו לפשוט על יישובים או בסיסים, בדומה ל-7 באוקטובר.

השאלה הכי קריטית שעולה מהבוקר הזה על האירוע בחטיבה הדרומית, כוללים בעיקר את העובדה שמחבלים הצליחו לחדור לדרך כל כוחות צה"ל שנמצאים במרחב הגדר לעומק. לא רק טנקים, נגמ"שים, כוחות חי"ר והנדסה, כלי טיס באוויר ותצפיות אלא הכול יחד כמצרף ובכל זאת לפתוח באש לעבר הכוחות.

נקודה נוספת היא העובדה שאחד המחבלים הצליח לחמוק מהכוחות ולחזור לעומק השטח הפלסטיני. האירוע עצמו מצביע על כך שחמאס מצליח לאסוף מודיעין מדויק על הכוחות, לפעול כמסגרת גם אם היא מצומצמת, ולהוציא אל הפועל התקפה. בצה"ל טוענים כי המחבלים לא הצליחו לחצות את הגדר, אך בפועל הם "ביטלו" את כל מערכי ההגנה והכוחות והצליחו לחדור אל מרחב הפרימטר, מרחק קצר מהגבול.

בחודש אוגוסט אמור היה תא"ל ברק חירם, מפקד אוגדה 99, להיכנס לתפקיד כמפקד אוגדת עזה במקומו של תא"ל אבי רוזנפלד, אך בשל התקרית בקיבוץ בארי במהלכה ירה טנק לעבר בית משפחת פסי והרג אזרחים ישראלים ההחלטה בעניין ההחלפה והשיבוץ מתעכבת.

לאחרונה גם נפגש דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי עם ראשי קיבוץ בארי ושוחח עמם על התחקיר והאופן שבו ישקף צה"ל את התקרית לציבור הרחב.

ראשי הקיבוץ דרשו מתא"ל הגרי שקיפות מלאה ולהציג את כל הפרטים שלא יגלו מאוחר יותר פרטים נוספים שידועים לצה"ל והוא לא שיתף אותם. אין ספק כי התקרית הבוקר מצביעה על כך שחמאס חוזר להילחם על הגדר ושיש לצה"ל לעבור עוד דרך על לשדרוג ההגנה במרחב כשברקע איום המנהרות ההתקרבות מוגדר כאיום מוחשי.

קרדיט צילום: דובר צה"ל

תגובה אחת

  1. הטנק שירה בבארי לא הרג אזרחים ישראלים, ועדת הבדיקה הצה״לית מצאה שהחטופים מהקיבוץ נרצחו בידי המחבלים החמאסנאצים קודם לירי הטנק
    וחירם לא מואשם בשום דבר ועניין, פשוט הפיקוד העליון בצה״ל והרמטכ״ל ממנים העתקים כושלים בני דמותם במטכ״ל.
    ולכן כל הקצינים הלוחמניים עם סכין בן השיניים בחוץ. ובפנים קציני ה 6.10 הקונספציה המכילה מערכי הגנה כושלים, והסדרים מדיניים על פני נצחון וכיבוש השטח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן