הסיפור המשפטי סביב דף וקבוצת הפייסבוק "אני שולמן", אותו ניהל אביר קארה, הגיע לפסיקת בית משפט השלום בירושלים. ההליך נפתח בשנת 2021 – אך הסתיים בהפסד צורב של מר קארה.

אביר קארה כבר לא הבוס היחיד של אני שולמן

פסק הדין קובע כי קארה אינו הבעלים היחיד של הדף והקבוצה, אלא עליו לחלוק את ניהולו עם יצחק בנין, שתבע אותו על רקע ניהול הדף. בית המשפט הורה לבצע את שיתוף הבעלות וכלל ההרשאות תוך 30 ימים.

דף הפייסבוק, אשר הפך לפלטפורמה משמעותית למחאת העצמאיים בישראל, היווה מוקד למאבק בין השניים, כאשר התובע טען כי קארה הדיח אותו ממעמדו כמנהל הדף ומנהל הקבוצה והשתמש בפלטפורמה לקידום אישי ופוליטי ולא לטובת העסקים בישראל. בנין צירף שלל ראיות לכך.

עוד טען התובע כי קארה מוחק פוסטים על בסיס אישי, על אף שאותם פוסטים היו חשובים לבעלי העסקים וזאת בכדי להיות 'שולט ללא עוררין'.

החלטת בית המשפט מהווה ציון דרך במאבק על השליטה בפלטפורמות חברתיות דיגיטליות, כאשר השופט מוחמד חאג' יחיא פסק כי על קארה להחזיר את ההרשאות הנדרשות לבנין לניהול בעלות משותף של הדף והקבוצה.

בנוסף, נקבע כי קארה יישא בהוצאות משפט בסכום של 7,000 ש"ח.

ראוי לציין כי קארה מפסיד בהליכים משפטיים פעם אחר פעם. רק בשבועות האחרונים ניתן נגדו צו הטרדה מאיימת שהותר על כנו גם לאחר שבחר לערער לבית המשפט המחוזי.

רק בימים האחרונים הוגשה תביעת לשון הרע נוספת נגד חבר הכנסת לשעבר אביר קארה על ידי עורך דין שטוען כי האחרון הכפיש אותו פעמים רבות ללא שהייתה הכרות מוקדמת בין השניים.

בנוסף, בתקופה האחרונה זומן קארה, פעמיים, לחקירת משטרה בשל חשד להפרת צו הטרדה מאיימת שניתן נגדו.

התביעה, ע"ס כ-400,000 שקלים מצטרפת לשלל תביעות אחרות נגד מר קארה המסתכמות בכמעט 4 מיליון שקלים.

הדרמה המשפטית לא עוצרת כאן, שכן קארה טבוע בעימותים משפטיים פליליים ואזרחיים רבים נוספים, בהם פרשיית ההצבעה הכפולה. ההשלכות של פסק הדין הזה יתכן ועלולות לפגוע במעמדו הציבורי והפוליטי.

קרדיט צילום: רשתות חברתיות

2 Responses

  1. במילים אחרות בית המשפט קבע שאביר קארה נוכל שתלטן וגנב. זה כבר ידוע….לא חידש כלום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן