אבל כבד לסטייל הישראלי. בגיל 81 נפטרה ציונה טוכטרמן, הדוגמנית והשחקנית שהפכה את ישראל הקטנה של שנות השישים למקום הרבה יותר מרתק וצבעוני, אף שעולמה תועד בעיקר בצילומי שחור-לבן. טוכטרמן, שהופיעה לראשונה על שער מגזין "לאשה" בינואר 1962, הפכה במהירות לכוכבת פורצת דרך שמיקמה עצמה במרכז המפה התרבותית הישראלית.
דרכה למעמד אגדי החלה כששיחקה בסרט "אהבה בחדר השני", אולם הצלחתה האמיתית הגיעה כשיוצרים איראנים החליטו לנצל את יופייה ולהכתיר אותה כ"בריז'יט בארדו הישראלית". הסרט "הנחשקת" בכיכובה זכה לתהדהדות רבה, במיוחד בפרס, שם הקהל התאהב בבלונדית הישראלית המרתקת שהופיעה בכרזות הפרסום בעירום חלקי – צעד נועז וחסר תקדים לתקופה ההיא.
על פי TMI חייה האישיים של טוכטרמן הפכו לחומר עיתונאי מרתק כשנקשרה ברומן סוער עם הזמר היווני אריס סאן, בעל המועדון "אקרופול" ביפו וכובש הלבבות עם הבוזוקי. הקשר, שפרץ לאחר מערכות יחסיו של סאן עם עליזה עזיקרי ודליה פרי, זכה לסיקור נרחב במגזין "העולם הזה" בסוף שנות השישים, כולל תמונה מרמזת של "המשולש" – סאן, טוכטרמן ובעלה. הרומן, שהסתיים ב-1968, הותיר רושם עמוק על התרבות הישראלית של התקופה.
מעבר לרכב הסקאנדלים, טוכטרמן הייתה חלוצה אמיתית בעולם האופנה הישראלית, כשהיא שילבה קריירת דוגמנות מצליחה עם עיצוב עצמאי ונחשבה לדמות מפתח בסצינת האופנה התל-אביבית. היא השפיעה על דור שלם של מעצבים שבאו אחריה ונזכרת כאישה שלא התנצלה, לא התביישה ולא דפקה חשבון – פורצת דרך אמיתית בתקופה שבה הגנרלים היו הסלבריטיים של ישראל. טוכטרמן השאירה אחריה שני בנים, דורון טוכטרמן ועידו פדני.