עכו אולי לא נמצאת בקו האש הקדמי, אך מאז תחילת מלחמת “חרבות ברזל”, היא משלמת מחיר כבד: התיירים נעלמו, הרחובות ריקים, החנויות נסגרות מוקדם, ובעלי העסקים נאבקים לשרוד.
אורי ממסעדת “אורי בורי” ומלון “האפנדי”, מתאר: “בעכו לא חזרו כי אין תיירות. המסעדה עובדת יפה, אבל המלון פחות כי הוא תלוי בתיירות שכרגע לא קיימת. השוק מת, אין תיירים וגם הישראלים לא באים. הרבה מקומות לא התאוששו. לבקש שנוריד מחירים? לעג לרש. אני שורד בזכות הוותק, אבל אחרים קורסים”.
מאיר דוידסון, הבעלים של מלון “עכותיקה”, מתאר מציאות של שגרה מתוחה ושוק מדשדש: “המסעדות החזקות בעכו עוד מתמלאות, אבל גם זה פחות מהרגיל לעונה. בסופי שבוע אנחנו מלאים, באמצע השבוע התפוסה סביב 40%. אחת התופעות הבולטות היא שישראלים מזמינים מהיום למחר, כמעט בלי תכנון מוקדם. השוק בעכו חוטף מכה אחר מכה – מהקורונה, מהמהומות, מהמלחמות. הישראלים חוששים להגיע לאזורים ערביים, וזה מורגש. פעם השוק היה דחוס – היום החנויות נסגרות מוקדם כי אין תנועה. זה מרגיש כמו חודש מאי, לא יולי".
"אם העירייה הייתה יוצאת בקמפיין עידוד, אולי זה היה עוזר אבל זה לא קורה. וזה חבל. יש פה ים, מסעדות נהדרות, ואפשר ליהנות מחופשה אמיתית. אין טילים, אין מהומות אבל גם אין תיירים. למרות הכול אנחנו אופטימיים, ממשיכים להשקיע ולפתח את המלון. אבל צריך להזכיר לאנשים: עכו היא עיר תיירות. רק שהרבה ישראלים עדיין מלקקים את הפצעים ומעדיפים להתנתק, בעיקר כשנוסעים לחו”ל״.
מעיריית עכו נמסר: "עיריית עכו פועלת לחיזוק ענף התיירות בעיר, מתוך הבנה כי מדובר במנוע צמיחה חשוב לכלכלה המקומית ולחיזוק החוסן העירוני. העירייה יזמה שורה של מהלכים לעידוד מבקרים, ביניהם קיום פסטיבלים ייחודיים ברחבי העיר, מופעי מוזיקה ב"מצודה" ואירועים תרבותיים בינלאומיים. נוסף על כך, במשך חצי שנה הוקפאה גביית אגרת השמירה מבעלי עסקים ותושבים, ותעריפי הארנונה לבעלי צימרים וחדרי אירוח הופחתו באופן ניכר, במטרה להקל עליהם ולהבטיח את המשך פעילותם. על רקע הירידה במספר התיירים לישראל בעקבות המצב הביטחוני, פעל ראש העיר, עמיחי בן שלוש, מול שר התיירות, וביקש לכלול את עכו בתוכנית ממשלתית לקידום התיירות. בפגישה שנערכה לאחרונה בין השניים, הועלו פתרונות ותוכניות פעולה שייבחנו בשיתוף פעולה בין הרשות המקומית למשרד התיירות, מתוך מטרה להחזיר את עכו למרכז מפת התיירות של ישראל. כמו כן, בשנת 2026 צפויים להיפתח שלושה בתי מלון, שיוסיפו מאות חדרי אירוח לעיר. עיריית עכו תמשיך להשקיע ביצירת חוויית תיירות איכותית, מגוונת ונגישה למען התושבים, העסקים המקומיים והמבקרים כאחד".