איסתא מחלקת פיצוי של 800,000 שקל ללקוחות: מי הזכאים?

חברת התיירות איסתא ישראל תעניק פיצוי כולל של 800 אלף שקל לאלפי לקוחות בעקבות הסדר פשרה שאושר היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי מרכז. הפשרה נוגעת לתביעה ייצוגית שהוגשה בנובמבר 2022, אשר טענה כי איסתא שלחה פרסומות ללקוחות שלא הסכימו לקבלן, ובכך הפרה את הוראות חוק התקשורת.

על פי כלכליסט, בתגובה לתביעה, טענה איסתא כי היא מקפידה על חוקי התקשורת ואף מעבר לכך. החברה טענה כי המבקש אישר את קבלת הפרסומות בעת רכישתו באתר, ושהשגיאה נבעה מתקלה טכנית שבה הוזן האישור שניתן לחברה אחרת כאילו הוא הוענק לאיסתא עצמה. איסתא הדגישה כי תקלה זו תוקנה וכי היא פועלת כדי למנוע בעיות דומות בעתיד.

המבקש השיב על כך וטען כי ההסכמה שניתנה למדיניות הפרטיות אינה שקולה להסכמה לקבלת פרסומות, וכי איסתא אינה רשאית לשגר פרסומות בהתבסס על הסכמה שניתנה לחברה אחרת. בתהליך הגישור, לאחר שהחברה זיהתה כי מספר הנמענים המירבי שהושפעו מהתקלה עומד על 15,423, הצדדים הגיעו להסכם פשרה מבלי להודות באשמה.

לפי הסדר הפשרה, איסתא תבצע פיתוח טכנולוגי לשם הסרת התקלה, ותתחייב שלא לשלוח פרסומות לנמענים שלא הסכימו לכך. בנוסף, החברה תציע לחברי הקבוצה פיצוי כספי ו-800 אלף שקל, עם אפשרות לבחור בין שתי הטבות: 15 דולר לביצוע הזמנות באתר החברה או ארבעה ימי ביטוח נסיעות בסיסי בחינם.

השופט גיא שני אישר את הפשרה וציין כי השילוב בין פתרון טכנולוגי, התחייבות לעתיד ומנגנון פיצוי הוא דרך ראויה לסיום ההליך. עו"ד אוהד שמילוביץ, המייצג את המבקש, הביע שביעות רצון מההחלטה ואמר כי משרדו ימשיך לפעול למיגור תופעת הספאם בישראל, כדי להבטיח שהחברות הגדולות פועלות בהתאם לחוק.

כתבות נוספות

מענקים מהביטוח הלאומי

דילוג לתוכן