עליות המחירים לא פוסקות– תנובה, שטראוס, אסם והחברה המרכזית למשקאות העלו את מחירי מוצריהן באופן משמעותי בשנתיים האחרונות, אך רשתות השיווק מגלגלות את ההתייקרות לצרכן בקצב שונה.
🔹 הרשת היקרה ביותר – מהבדיקה עולה כי שופרסל דיל היא הרשת שמייקרת את מחירי המוצרים בשיעור הגבוה ביותר. לדוגמה, מחירי מוצרי אסם התייקרו בה ב-19.2% בשנתיים האחרונות, יותר מכל רשת אחרת.
🔹 פערי מחירים בין הרשתות –
- ויקטורי: מחירי מוצרי תנובה התייקרו ב-17.3%, שנייה לשופרסל.
- יוחננוף: מוצרי תנובה התייקרו ב-14.7%, שטראוס ב-10.5%.
- קרפור: העלתה מחירים בשיעור הנמוך ביותר – רק 13.6% למוצרי תנובה ו-5.2% למוצרי שטראוס.
- רמי לוי: העלה מחירי מוצרי אסם ב-3.4% בלבד, הכי פחות מכל רשת אחרת.
🔹 מה משמעות הפערים?
בעוד שספקיות המזון מעלות מחירים מסיבות שונות, חלק מרשתות השיווק מגלגלות את העלויות לצרכן בקצב אגרסיבי יותר, בעוד שאחרות מצליחות למתן את ההתייקרויות.
💡 המסקנה: מי שקונה בשופרסל או ויקטורי ישלם יותר על מוצרי מזון מסוימים, בעוד שבקרפור וברמי לוי המחירים נמוכים יחסית.