השרה מירי רגב החלה הערב (חמישי), כשבועיים לטקס יום העצמאות ה-76 של ישראל, להכריז על משיאי המשואות. בצל אירועי 7 באוקטובר הממשלה הסמיכה את רגב, הממונה על אירועי שנת ה-76 של המדינה, לערוך השנה התאמה ושינוי במתכונת טקס הדלקת המשואות בצל המלחמה, ובמסגרת השינוי תוסר, בין היתר, ההגבלה על מספר המשיאים לכל משואה כך שיותר משני אנשים יוכלו להשיא משואה אחת, על מנת שיהיו "כמייצגים-שותפים של אחת מפניה הרבות והשונות של הגבורה הישראלית", כפי שנמסר מטעם השרה.

צילום מסך כאן 11

אמש הודיעה השרה על השאת חמש משואות, מתוך 12 "משואות גבורה": משואת כוחות הביטחון, משואת כוחות ההצלה, משואת חזית ההסברה, משואת המחלצים ומשואת כיתות הכוננות. את כל אחת מהמשואות ישיאו כמה אנשים, בהתאם לשינוי במתכונת הטקס.

בין משיאי המשואות: סרן שביט בן משה מחטיבת הצנחנים, שלחם ב-7 באוקטובר ותוך כדי הקרב התבשר כי אחיו נהרג, מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב אמיר כהן, העובדת הסוציאלית ד"ר תמר שלזינגר שהייתה על הקו בזמן אמת עם הילדים שהוריהם נרצחו ואחותם נחטפה, רמי דוידיאן שהוביל מבצעי חילות שהצילו את חייהם של מאות אנשים בשבת השחורה, ופעיל ההסברה יוסף חדאד.

משואת כוחות הביטחון: המלצת מפכ"ל המשטרה על ממ"ז דרום ניצב אמיר כהן, המלצת ראש השב"כ על לוחם השב"כ ע. והמלצת ראש המוסד על קצינת האיסוף מ. ארבעתם ישיאו יחד, כנציגי כוחות הבטחון, את אחת משתיים עשרה משואות הגבורה בהר הרצל, ביום העצמאות.

משואת כוחות ההצלה: פראמדיקית מד"א אושרית חדד, במתנדבת איחוד הצלה ד"ר תמר שלזינגר, במתנדבת זק"א נורית אירן כהן, ובמפקד צוות תחנת כיבוי האש יואל דמרי, להשיא יחד, כנציגי כוחות ההצלה, את אחת משתיים עשרה משואות הגבורה בהר הרצל, ביום העצמאות.

משואת המחלצים: נסרין יוסף מיתד, ברב שחר בוצחק מאופקים, ביוסף אלזיאדנה מרהט וברמי דוידיאן מפטיש, להשיא יחד, כמייצגים של גבורת המחלצים, את אחת משתיים עשרה משואות הגבורה בהר הרצל, ביום העצמאות.

משואת כיתות הכוננות: ענבל ליברמן מקיבוץ ניר-עם, בברק שלום מקיבוץ עלומים, באביחי אליה מהישוב חוות יאיר ובטל לויט ממטולה להשיא יחד, כנציגי כיתות הכוננות בכל הארץ, את אחת משתיים עשרה משואות הגבורה בהר הרצל, ביום העצמאות.

משואת חזית ההסברה: יוסף חדאד ואלה קינן כנציגי חזית ההסברה הישראלית, להשיא את אחת משתיים עשרה משואות הגבורה בהר הרצל, ביום העצמאות.

במהלך הטקס ישולבו התייחסויות ללחימה בדרום ובצפון. הטקס יצולם מראש ויתקיים ללא קהל, זאת לאחר התייעצויות עם הדרגים הביטחוניים. "השנה לא יהיו חגיגות כמו בשנה שעברה. קשה לנו לחגוג במהלך מלחמה וכ-133 חטופים עוד בשבי חמאס". לדבריה, "המשימה לבחור משיאים מתוך אלפי המלצות היא בלתי אפשרית. השנה המשואות יודלקו בקבוצות". כמו כן, הודיעה כי "הטקס ייערך באופן מצולם, ללא קהל, משום שהמלחמה בעיצומה ואנו לא יודעים איך יתפתחו החזיתות".

קרדיט צילום: רשתות חברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן