תביעה ייצוגית נגד אל על: "החברה הפרה את חוק הגנת הצרכן וגרפה רווחים שלא כדין"
עורך דין אסף ברוך הגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת אל על נתיבי אוויר לישראל בע"מ וחברת אל על הנוסע המתמיד בע"מ, בטענה שהחברות הפרו את חוק הגנת הצרכן וגרפו רווחים שלא כדין על חשבון לקוחותיהן.
מי שמייצג את עורך דין אסף הוא עורך דין ברק רון מהוד השרון.
הטענות העיקריות בבקשה: אל על מפעילה תוכנית הטבות לתקופה קצובה (מועדון הנוסע המתמיד), אך לא שולחת לחברי המועדון הודעה על סיום התקופה, כנדרש בחוק. כתוצאה מכך, נקודות שנצברו לחברי המועדון נמחקות ללא התראה, והחברה מרוויחה מהפקעתן. התנהלות זו מפרה את חוק הגנת הצרכן, חוק החוזים ופקודת הנזיקין. עורך דין ברוך דורש פיצוי כספי לכל חברי המועדון שנפגעו, וכן צו עשה שיורה לחברה לחדול מהתנהלות זו.
היקף התביעה:
* סכום התביעה האישית של עו"ד ברוך הוא 476 ש"ח.
* סכום התביעה הייצוגית מוערך במעל 2.5 מיליון ש"ח, אך לא ניתן להעריך אותו במדויק בשלב זה.
עילות התביעה: הפרת חוק החוזים. הפרת חוק הגנת הצרכן. עשיית עושר ולא במשפט. הפרת חובה חקוקה. רשלנות.
הקבוצה המיוצגת:
כל חברי מועדון הנוסע המתמיד שלא קיבלו הודעה על מחיקת נקודותיהם ונגרם להם נזק, בשבע השנים האחרונות.
הוכחות וראיות:
* דוחות כספיים של אל על המעידים על ערך הנקודות הנצברות.
* תקנון מועדון הנוסע המתמיד.
* צילומי מסך מחשבונות ילדיו של עו"ד ברוך, המראים את מחיקת הנקודות.
* התכתבות עם נציגת אל על, בה היא מאשרת שלא נשלחו הודעות על מחיקת הנקודות.
* הודעות שצורפו לבקשה לאישור תובענה ייצוגית קודמת נגד אל על (עניין מנירב).
* פרוטוקול ועדת הכלכלה של הכנסת, בו נציגת אל על מציינת שהחברה נוהגת לשלוח הודעות מראש על מחיקת נקודות.
טענות נוספות:
* עו"ד ברוך טוען שאל על מתנערת מחובתה לשלוח הודעות על מחיקת נקודות, וזאת בניגוד לחוק ולמצגים קודמים שלה.
* הוא מציין שאל-על מודעת לערך הנקודות, ושהן אף מוצגות כהתחייבות בדוחותיה הכספיים.
* הוא דורש שבית המשפט יורה לאל על לפצות את כל חברי הקבוצה שנפגעו, וימנע ממנה להמשיך בהתנהלות זו.
התייחסות אל על:
טרם התקבלה תגובה רשמית מאל על לבקשה לאישור התובענה הייצוגית אך בטח, בבקשה:
תביעה ייצוגית נגד אל על: החברה לא שלחה הודעות על מחיקת נקודות, וגרפה רווחים שלא כדין על חשבון לקוחותיה. האם גם אתם נפגעתם
אם בית המשפט יאשר את התביעה, אל על עלולה להיות מחויבת לשלם פיצויים בסכום גבוה מאוד ללקוחותיה. בנוסף, היא עלולה להיות מחויבת לשנות את מדיניותה ולשלוח הודעות מראש על מחיקת נקודות.
דרדיט תמונה: אל-על