איריס חיים, אימו של החטוף יותם חיים שנורה בשוגג בעזה בעקבות טעות בזיהוי פרסמה הבוקר (רביעי) בחשבון הפייסבוק שלה כי כתבה מכתב לרמטכ"ל הרצי הלוי, ובו התייחסה להדחתם של שני קציני צה"ל עקב מותם של עובדי הסיוע ברצועה: "אין במכתב זה לערער על החלטתך המקצועית ואני בטוחה שבחנת את המקרה בעיון רב .אני כותבת מרגשי ליבי וממה שההחלטה גורמת לי להרגיש כאם של יותם.

בתאריך חמישה עשר לדצמבר אלפיים עשרים ושלוש, בני יותם ז"ל, יחד עם שניים מחבריו לשבי, נורה בשוגג ונהרג עקב טעות של הצבא, טעות איומה שפגעה במורל של כל עם ישראל ושל הצבא ובנו בראש ובראשונה. משפחתי, משפחת חיים יצאה בקריאה לדון את החיילים לכף זכות.

לא רק שלא האשמנו את החיילים, לא את המפקד הישיר ולא אף אחד בדרג הבכיר אף יצאנו בהודעה מחזקת שיש להמשיך את הלחימה כי זאת המטרה שלנו, רק ככה נוכל לנצח.

לא ביקשנו להדיח אף אחד מתוך הבנה שאנו במצב מלחמה ושירי דו צדדי הוא לצערנו וכאבנו, חלק מהמלחמה. וגם כיום זה לא מה שאני מבקשת."

חיים ציינה כי "באותם ימים ואף עתה, לא יצאה מהצבא שום קריאה להדחה של אף חייל שהשתתף במחדל הירי ביותם ובחבריו לשבי, ושוב אני מדגישה, זה לא מה שאני מבקשת. לא קוראת להדחה.

והנה, אזרחים זרים נהרגים בשוגג על ידי כוחות צה"ל, העולם מזדעק, אחד מהנציגים המוחים נגד הצבא הוא ראש ממשלת פולין. יותם בני, גם הוא בעל אזרחות פולנית.

מעניין שהאזרח הפולני בשם יותם חיים לא באמת עניין את ראש הממשלה בפולין. אנחנו לא שמענו ממנו שהוא משתתף בצערנו, אזרח פולני חטוף שנהרג. הוא בטח לא פנה אליך להוקיע את ההרג נכון? האם דמו של בני חשוב פחות מדמם של אזרחי מדינה זרה? זה מבחינתי המשתמע מהחלטתך."

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן