הפרקליטה הצבאית הראשית אלופה יפעת תומר-ירושלמי התייצבה היום (ראשון) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כדי להשיב לביקורת של חברי הכנסת על חקירת החיילים החשודים בפרשת ההתעללות במחבל בבסיס שדה תימן.

תומר-ירושלמי לא הופיעה לדיון הקודם בנושא בשבוע שעבר – אליו הוזמנה בסמוך לדיווח על מעצר החיילים – והתקיים פחות מ-24 שעות אחרי המהומות.

בפתח הדיון הציג ח"כ צבי סוכות לפצ"רית מכתב שכתבה לה אשתו של אחד הלוחמים שעצורים בחשד לפגיעה במחבל. "לבוא לעצור אותם כמו פושע, אין כואב מזה. מעבר לכך שהדבר לא היה ולא נברא, זה פוגע באמון, ופוגע בביטחון המדינה". על בן זוגה העצור ועל מצבו היא כתבה: "הוא חזק, יודע את האמת, אבל יש פה משפחות שנפגעות, מתמוטטות. לי יש פוסט טראומה מורכבת, כל מה שקרה פוגע בי נפשית ופיזית".

היא המשיכה בכאב: "אנחנו מתמוטטות נפשית, קורסות, זה כואב בנפש, בלב, ובגוף. זה סרט אימה, ובבקשה שמישהו יעשה פה משהו, וגם אם טעו – שיגידו טעינו". לסיום היא פנתה לפצ"רית: "אני פונה ללב שלך, כאישה, כאמא, כאזרחית שאוהבת את המדינה שלה, שתראו את האמת, שתבינו שכולנו סובלים, כולל הלוחמים שנותנים את החיים שלהם, זה לא מגיע להם ולא לנו".

אמתוך הדיון החסוי בוועדת חו"ב בהשתתפות הפצ"רית:

פצ"רית: "החקירות מאפשרות לנו להשיג את מטרות המלחמה, אחרת תהיה פגיעה במרחב הפעולה של צה"ל. החקירות לא מבטאות חולשה אלא עוצמה"

לימור סון הר מלך: "את השטיפת מוח הזאת אנחנו לא קונים"

פצ"רית: "יש תהליכים מדויקים שאנחנו עובדים לפיהם במהלך החקירות"

סון הר מלך: "חלק מהתהליכים האלה זה להתקשר למחבלים ששוחררו?"

טלי גוטליב: "אני מאשימה אותך שאת או מי מטעמך הדליפו את הסרטונים כי את משחקת משחק כוח על הגב של הלוחמים"

פצ"רית. לא הגיבה

בני גנץ: "רוצה לציין שלא נוח לי עם העיתוי של המעצר ועצם המעצר"

ח"כ סון הר מלך לאפרת רייטן: “את מפריעה להתנהלות הדיון כי את מפחדת מהאמת? את לא רוצה שנשאל את הפצ"רית שאלות?"

ינון אזולאי ללימור סון הר מלך: "אל תשכחי שהפצ"רית היא חלק מצהל, מה את חושבת שהם נגדנו?!“

סון הר מלך: "הרדיפה האובססיבית של הפצ"רית לא מתכתבת עם שום דבר ממה שקורה פה עכשיו“

בני גנץ: "בהפטרה השבוע קראנו את הפסוק ציון במשפט תיפדה. יש חשיבות לקיום המשפט"

סון הר מלך: "מקום המשפט מקום השקר"

גוטליב: "שם הרשע".

2 Responses

  1. תקשיבו אני לא מאמין שזה מ שעושים לחיילים שלנו זה לא שפגעו באנשים חפים מפשע אלה מחבלים שנרצחו אותנו השפילו אתה הנשים אנסו ושחטו על מה כל המשפט ההזוי הזה המחבלים צוחקים עלינו תגידו אתם תפוקים הפצרית חייבת לחזור בא ומהר אני רוצה את כל ההפגנות שעושים בתל אביב שיבוא ליד בית המשפט ולא על להחליף את ביבי מה זה זה יותר חשוב אנחנו במלחמה מה קורה כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן