*תל אביב-יפו, 30 ביוני 2024* – חדשות דרמטיות מגיעות אלינו מבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו. תביעה ייצוגית חדשה הוגשה לפני שעה קלה על ידי גב' סיגלית רביבו, מורה במגזר החרדי, כנגד מרכז החינוך העצמאי, בטענה להפרות חמורות של זכויות המורים בתכנית "אופק חדש".

 

רקע המקרה

התביעה, שהוגשה בהתאם לחוק תובענות ייצוגיות התשס"ו-2006, מתייחסת להפרות חוזרות ונשנות של מרכז החינוך העצמאי בנוגע לתכנית "אופק חדש". התכנית נועדה לשפר את תנאי העבודה והשכר של המורים, אך התביעה טוענת כי המרכז לא עמד בהתחייבויותיו כלפי המורים שהצטרפו לתכנית.

 

הפרות והשלכות

על פי התביעה, המורים בתכנית "אופק חדש" הועברו לשעות פרונטליות בכיתה, ונדרשו להשקיע שעות עבודה נוספות רבות, ללא תוספת שכר מתאימה. המורים נדרשו להגדיל את היקף משרתם ללא קבלת שכר הולם, ובכך הפרה המשיבה את ההתחייבויות שלה כלפיהם.

 

התביעה טוענת כי ההפרות הללו נעשו על אף השקעת המורים שעות עבודה נוספות רבות, והם לא קיבלו את התשלום שמגיע להם בגין מאמציהם. המורים השקיעו מאמץ רב ולא קיבלו את השכר שהובטח להם, ובכך הופרו זכויותיהם בצורה חמורה.

 

גובה התביעה

סכום התביעה הכולל נאמד בכ-182,816,000 ש"ח, כאשר סכום התביעה האישי של המבקשת נאמד ב-20,424 ש"ח, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום היווצרות החבות.

מרכז החינוך העצמאי הכיר בהתחייבויותיו ובמכתביו הבטיח לתקן את המצב ולשלם למורים את השכר המלא שמגיע להם. עם זאת, התביעה טוענת כי עד היום המצב לא תוקן, והמורים ממשיכים לעבוד בתנאים לא הוגנים וללא קבלת השכר המלא שהובטח להם.

 

בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו יבחן את התביעה ויקבל החלטה האם לאשר אותה כתובענה ייצוגית. התביעה מבקשת פיצויים לחברי הקבוצה, צווי קבוצה, וגמול למבקשת ושכר טרחה לבאי כוחה.

 

הכתבה הזו מספקת הצצה ראשונה לדרמה המשפטית המתפתחת סביב מרכז החינוך העצמאי ויכולתה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי המורים. מדובר בהתפתחות חשובה שיכולה להשפיע על תנאי העבודה והשכר של אלפי מורים במגזר החרדי.

 

המשך יבוא..

 

תביעת ענק נגד רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן