גדעון פרי הובא למנוחות בבית העלמין בקדומים. פרי, שנרצח אתמול במפעל באזור התעשייה בראון, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, הורים ואחים.

אלה רעייתו ספדה: "אהוב לבי, שורש נשמתי, איפה מתחילים, איך מסיימים? דמך הותר לפרסום".

"כשסיפרתי לילדים הם אמרו שאתה אבא יותר טוב ממני. הם צודקים. אבל הרגשתי אתמול איך הכתפיים שלי מתרחבות והעול של להיות אמא ואבא הגיע והוא כבד". אני מבטיחה שאפנק אותם בימי שישי כמו שפינקת. מבטיחה לזכור ולא לשכוח. עם ישראל חייב להיות נטוע בארצו".

"גדעון, אתה מצטרף להרוגי מלכות שנהרגו על הגנת הארץ. מעל הבמה הזו אני זועקת ודורשת מהקב"ה די! מעל במה זו אני דורשת ומבקשת שכוחות הביטחון ימצו את הדין עם הרוצח הארור הזה".

"היית הכל בשבילי, תשמור עלינו מלמעלה אהוב שלי", חתמה רעייתו.

בתו יפעה בת ה -15 ספדה לו: "אני כל כך גאה להיות הבת שלך – תודה שלימדת אותי על התמדה, אתה ידעת הכל, את מי אני אשאל עכשיו? תודה שעזרת לי עם הכל. אני אתגעגע לשיחות איתך ואליך. אנחנו אוהבים אותך, תודה שהבאת לנו אמא כל כך אמיצה, תודה אבא".

אביו יוסי ספד בדמעות: "הבן יקיר לי גדעון. מאז נולדת עברו 38 שנים, נשאת אישה, ילדת ילדים, היית בן אוהב ואהוב. אתה היית הכל. הכל גדעון. היית איש של אנשים, של מדינה, הכל בא לך כמובן מאליו. אתמול בשעה 12 ביקרתי אותך במפעל. הייתי במחיצתך עד השעה 15:00. חזרתי הביתה וקיבלתי את ההודעה שגדעון פצוע. עד שלא ראית אותך ישן שנת ישרים לא הבנתי שגדעון שלי כבר לא בין החיים. בן בליעל הכה אותך עם פטיש בראש, כך נגדעו חייך הקצרים, בני היקר, עלה למרום ותבוא לפני בורא עולם, תהיה מליץ יושר לנו ולכל עם ישראל".

האם חנה, ספדה לבנה : "ילד יקר שלי, הבאתי אותך כאן בקדומים, הברית הראשונה בגבעה. אני מתקשה לעכל את המילים הבאות – אני קוברת אותך כאן בקדומים ילד שלי יקר. היית אבא מעורב, מכיל, שמח, ילד חרוץ, אהבת עבודת אדמה, מוזיקה. מאז שהיית קטן רצית להגשים את החלומות שלך. לא היה לך זמן לרגע. היום אני יודעת שרצית לממש את החלומות שלך. נוח על משכבך בשלום, תהיה מליץ יושר על כל עם ישראל, אוהבת, אמא".

האח, מתתיהו, ספד ואמר: "גדעון. בחלומות הכי גרועים שלי לא חשבתי שאהיה צריך לעמוד פה ולהספיד אותך. אני מבקש סליחה שלא תמיד הייתי בשבילך. אוהב אותך לנצח אחי הקטן. אני מבטיח לך שאשמור על אלה והילדים, על אבא, על אמא ועל כל המשפחה. אוהב, אחיך.״

ראש המועצה עוזאל ותיק ספד: "כל היום אני מתראיין ואומר עליך איזה איש מתוק אתה, עם חיוך, צחוקים, דעתן. ידעת להזיז הרים. לא היית אוהב דיבורים. אתה היית איש של עשייה בפועל, רק בשבוע שעבר היה לך עניין לסדר בקשר למפעל שלך בבראון – והפכת את העולם בשביל זה. כשרצית משהו לא ראית בעיניים – היית ממוקד במטרה".

"היית בעל מדהים לאלה היקרה. הייתה בינכם אהבה גדולה, חיבור שנראה מימי בראשית. כמה היית גאה בילדים שלך, בן מופת היית להורים שלך, רק לשמוע את אמא שלך מדברת עליך אתמול היה מחמם לב ומכמיר לב. מחבל ערבי נתעב רצח אותך. לא כי אתה גדעון. אם הוא היה יודע מי אתה הוא לא היה עושה את זה. הוא רצח אותך כי אתה יהודי. כמו כולנו פה. הקב"ה תמיד בוחר אליו את הטובים. המחבל שפגע בך רצה לפגוע בכולנו – אנחנו לא ניתן לו את זה. אנחנו נמשיך לבנות את שומרון ולהצמיח את קדומים. נמשיך לדרוש מממשלת ישראל שתבין שאנחנו במלחמה ביו"ש וצריך כמו בעזה להשיב מלחמה".

פרי, בן 38 יליד קדומים שבשומרון נרצח בפיגוע הטרור באזור התעשייה בראון הסמוך לקדומים, מחבל שעבד תחתיו במפעל התנפל עליו ופצע אותו פצעים קשים לאחר מאבק, ולאחר מספר שעות מותו נקבע בבית החולים בלינסון.

קרדיט צילום: דוברות קדומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן