חשיפה דרמטית של עופר חדד בחדשות 12: האזהרות שניתנו לפני הטבח בשביעי לאוקטובר

הימים הללו באמ"ן מתוחים ודרוכים כאשר שלב התחקירים הפנימיים שעליהם הורה הרמטכ״ל מתקרב לסיומו. נורות אדומות וסימנים מקדימים רבים הופיעו, אך אתמול בערב נחשף מייל דרמטי במיוחד שנשלח לשורת קצינים בכירים, בהם גם קצין המודיעין של אוגדת עזה. הכותבת היא ו'. ששלחה את המייל כחודשיים לפני האירוע.

 

במייל היא מציינת: "סביר להניח שלא נוכל לתת התראה ארוכה מספיק כדי להיערך למניעת האירוע. כאן המקום לחשוב על גיבוש תפיסות התמודדות עם האירוע הליך שיקרה בפועל, כדי לצמצם את הנזק." ו' מדגישה כי הצד השני נחוש להוציא את התוכנית לפועל, ואם תופעל, צפויה לחימה מרה וקשה.

 

המייל הזה נשלח לאחר תכתובות רבות לקצינים בכירים נוספים באמ"ן, אך הם בחרו להתעלם. היא חותמת במילים כמעט נואשות, בתקווה שמישהו יקשיב לה. "מייל זה הוא בבחינת התקיעה בשופר כי החרב באה, יפה השעה להזהיר את העם," היא כותבת, מתייחסת לפסוק מספר יחזקאל המוכר לכל איש מודיעין בצה״ל.

 

המסמך כלל שורת מכותבים ותכתובות נוספות שנשלחו בסמוך לשבעה באוקטובר. ו' ממשיכה להזהיר בעקבות התרגילים והתנועות שהיא מזהה, ומציינת: "התרגיל מזכיר מאוד את התוכנית שהופיעה בחומת יריחו להשמדת מערך ההגנה של אוגדת עזה." קצין המודיעין של האוגדה הגיב בביטול לאזהרות, וכינה את התרחיש "דמיוני לחלוטין."

 

לאחר האירוע הקשה, ברור לכולם שהיו יכולים וצריכים למנוע את הטבח בשביעי לאוקטובר. מדובר לא בעיוורון אלא בעצימת עיניים מכוונת. התחקירים המתבצעים כעת יחשפו מה נעשה ומה לא, ונקווה שהמסקנות הנדרשות ייושמו לעתיד.

 

קרדיט צילום וחשיפה: חדשות 12

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן