ארגון ידידים מוצא עצמו מתמודד עם תביעת ענק ע"ס מיליוני שקלים • כל הפרטים

על פי התביעה שהוגשה על ידי עמית וורגפט, התובע טוען כי קיבל מספר הודעות מהעמותה, בהן הודעות עם בקשות לתרומות, מבלי שניתנה הסכמתו לכך.

עוד נטען, כי ההודעות לא עמדו בדרישות החוק בעניין הכללת קישור תקין להסרה, והיעדר ציון ברור של פרטי המפרסם ודרכי יצירת קשר.

התובע מציין כי ההודעות נשלחו ללא אישורו בכתב ומבלי שניתנה לו האפשרות לסרב או להסיר את עצמו בצורה מסודרת מהרשימה.

עו"ד בנימין אברהם, המייצג את התובע, מסר: "מדובר בהפרה בוטה של חוק התקשורת.

המשיבה השתמשה במאגר טלפונים של אנשים שפנו לקבל סיוע בדרכים ושיגרה להם הודעות פרסומיות מבלי ליידע אותם ומבלי לקבל את הסכמתם".

לדבריו, "העמותה ממשיכה לפעול בניגוד לחוק, חרף ההתראות שנשלחו אליה".

בתביעה מתוארת גם האסטרטגיה שבה פעלה העמותה: פנייה לאנשים במצוקה דרך מוקד הסיוע שלה, ולאחר מכן שימוש במידע שנמסר על ידי הפונים (כגון מספרי טלפון) לשליחת הודעות ספאם.

התובע טוען כי אופי ההודעות, שבהן נכללו בקשות לתרומות, לא הובהר כראוי וללא הסכמה מפורשת, דבר שמהווה גם פגיעה בזכותם של הנמענים לפרטיות.

התנהלות התובע מול 'ידידים':

במכתב התראה שנשלח לעמותה לפני הגשת התביעה, דרש התובע להפסיק לאלתר את משלוח ההודעות ולפצות את הנמענים על הפגיעה בפרטיותם ובזמן שלהם, אך העמותה הכחישה את הטענות והמשיכה לשגר הודעות.

וורגפט מוסיף כי במסגרת תביעה קודמת שהוגשה לבית המשפט בגין שליחת הודעות דומות, העמותה הודתה כי היא שומרת מאגרי טלפונים של אנשים שפנו אליה וממשיכה לשלוח להם הודעות פרסומיות.

נוסף על כך, בתביעה נטען כי היקף התרומות שגויסו על ידי העמותה בין השנים 2018-2022 נאמד בלמעלה מ-22 מיליון שקלים, כאשר חלק מהתרומות הגיעו באמצעות משלוח הודעות בניגוד לחוק.

התובע מעריך כי קיים מספר רב של נמענים אשר נפגעו מההודעות, וצפוי כי אם תאושר הבקשה לייצוגית, יעמוד מספרם על מאות אלפים.

עו"ד אברהם טען עוד כי "הסנקציה הקבועה בחוק – פיצוי ללא הוכחת נזק בגין כל הודעה שנשלחה שלא כחוק – איננה מרתיעה את העמותה, מאחר שהיא רואה בהודעות כלי יעיל וזול לפרסום ולקידום בקשות לתרומות, שמניבות לה סכומים משמעותיים".

התביעה דורשת פיצוי בגין כל הודעה שהמשיבה שלחה בניגוד לחוק, סכום המוערך בסכומים נכבדים, שיקבעו בהתאם להוראות החוק על ספאם.

הבקשה לתובענה ייצוגית מציגה תמונה רחבה של הפרות חוזרות ונשנות של חוק התקשורת והגנת הפרטיות, כאשר ארגונים שאמורים לפעול לטובת הציבור עלולים לעיתים לנצל את כוחם באופן שפוגע בנמענים ובזכויותיהם הבסיסיות.

מארגון ידידים טרם נמסרה תגובה.

קרדיט צילום: מתוך דף הפייסבוק של ידידים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן