הכתב אמיר בוחבוט חושף היום באתר וואלה שחיילי מילואים בצפון השומרון שמשרתים מול קו התפר במרחב חריש, מספרים כי הם חוששים מאוד לירות בפלסטינים שחוצים את הגדר – למרות שהוראות הפתיחה באש מתירות להם. זאת, על רקע הפחד מפתיחה בחקירת מצ"ח.

לדברי החיילים, אם השוהה הבלתי חוקי עובר את החומה או את הגדר בטווח של 50 מטרים יש אישור לבצע נוהל מעצר חשוד. אם השב"ח לא עצר, יש אפשרות לירות בו מגובה הברכיים ומטה. אך בפועל אף חייל לא מבצע ירי כי הם חוששים לפספס ולא לדייק. לדבריהם, במקרה כזה עשויה להיפתח חקירת מצ"ח נגדם והם לא רוצים "להסתבך". את ההחלטה להתיר שינוי בהוראות הפתיחה באש כדי למנוע מעבר שב"חים קידם מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס.

כדי לעצור חדירות של עשרות אלפי פלסטינים מדי שבוע כשמרבית הגדר היתה פרוצה והרוסה. את השינוי בהוראות אישר מחדש מפקד פיקוד מרכז הנוכחי האלוף אבי בלוט. במקביל, מתקיים מאמץ גדול מאוד לסגור את קו התפר הפרוץ בחומה וגדר חכמה, אך למרות הפעילות ההנדסית חודרים מדי יום לפחות מאות שב"חים.

לדברי חיילי המילואים הוחלט שכצעד ענישתי מעכבים אותם לפחות למשך שש שעות, מעבירים אותם לאחר מכן לש.ג ומשחררים אותם לכיוון השטח הפלסטיני. חלק מהחיילים מותחים ביקורת על ההתנהלות והגדירו את ההתנהלות כפרס, כשברקע קיים חשש גדול מאוד שדרך קו התפר על צירי השב"חים שמחפשים עבודה בישראל יגיעו מחבלים לבצע פיגועים. "במקום לתת לשב"חים עונש הם מקבלים פרס", אמר אחד הגורמים המצויים בפרטי התופעה.

תגובת דובר צה"ל טרם נמסרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן