היוטיובר הגדול והמצליח בישראל, ואחד השמות החזקים בתעשייה, וזאת שהוא רק בן 26 בלבד. מאחוריו כבר ליין מוצרים, חנויות פופ אפ, פרזנטור לאדידס, קוקה קולה, בנק דיסקונט ועוד, וזאת בלי המנוע העיקרי שלו: יוטיוב.
אז כמה כסף עושים מיוטיוב? איך עושים תוכן ויראלי ברשת וכמה כסף זה שווה? אלה השאלות עליהם עונה עידן תלם – הידוע בשמו אינדה גיים (Inde Game).
לדברי אינדה גיים, ממוצע מוניטיזציה (הכנסה כספית מנכסים דיגיטליים) ביוטיוב בישראל הוא 3 דולר ל-1,000 צפיות, או 3,000 דולר למיליון צפיות. לדוגמא, תלם הוסיף לדבריו סרטון שהגיע למיליון צפיות וגרף 13,000 שקל, כאשר לדבריו "יצא מעט יותר מהממוצע כי זהו סרטון ארוך מהרגיל".
וכאן מגיעה הערה חשובה. למעשה, אומר תלם, כדי להגיע לכמות הצפיות האורגניות הגדולה הזו יש צורך בהשקעה רבה: מקריאייטיב דרך הפקה ועריכה. לדבריו, רק ההפקה של הסרטון הזה עלתה יותר מ-40 אלף שקל ואפילו הסכום הזה היה יחסית זול ביחס לרמת ההפקה של הסרטון. אז: האם הרווח שווה את זה?
על כך אומר אינדה גיים: "אז בעיקרון – להרוויח כסף מסרטונים ביוטיוב בארץ רק מהצפיות, ללא חסויות או יוזמות אישיות, זה ממש על גבול הבלתי אפשרי. אבל כמובן שהחוכמה היא למנף את החשיפה והקהילה לדברים מעבר".
פירט תלם על עסקיו וההכנסות המגיעות מכך: "בעיקרון ברגע שאתה יוצר תוכן, חושבים שהכסף נופל עליך מהשמיים וזה לא נכון וצריך לייצר פרנסה. אז המחשבה של ליצור מוצרים, זה כדי ליצור מקום פרנסה וגם כדי להחזיק צוות".
כך ענה גם על השאלה: מהו השלב הבא בקריירה שלו, ובריאיון ענה תלם: "השלב הבא הוא לפתח צוות, על מנת לשבור את הגבולות, קל לחשוב שאני יכול לעשות הכל לבד, אבל צריך לדעת לנהל צוות, כדי למסחרר את עצמי לקהל ברמה גבוהה, בשביל לאפשר לעצמי את ההוצאות האלה בנוגע לתוכן ופשוט ליצור".