תחנת הרכבת בבית שאן תיקרא על שמו של דוד לוי ז"ל

 

בשבוע שעבר אישרו ועדת ארגון ואסטרטגיה של דירקטוריון הרכבת וועדת השמות של רכבת ישראל לקרוא לתחנת בית שאן על שם דוד לוי ז"ל, שהלך לעולמו לאחרונה. ההחלטה התקבלה בזכות תרומתו הרבה למדינת ישראל ולעיר בית שאן, עימה היה מזוהה לחלוטין.

 

תרומתו של דוד לוי ז"ל

דוד לוי ז"ל, כתושב בית שאן, חבר מועצת העיר, ולאחר מכן כחבר כנסת וכשר, טבע חותם בתחומים רבים בישראל. הוא הוביל מאבק בלתי מתפשר לקידום ערכי הצדק והשוויון, ושילוב כל חלקי האוכלוסייה בשערי הממלכתיות. לוי זכור כאדם שהשקיע את כל משאביו המנהיגותיים כדי להעניק תנופה ותקומה לשכונות מצוקה וערי פיתוח, ובכך קירב אוכלוסייה של מאות אלפים לישראליות וסלל את דרכם לשותפות משמעותית בהנהגת המדינה.

 

הישגיו של דוד לוי ז"ל בתחום התחבורה והדיפלומטיה

כשר השיכון, היה דוד לוי ז"ל גורם מרכזי בפיתוח רשתות תעבורה שחיברו בין ערים ושכונות ובין חבלי ארץ שונים. שיתוף הפעולה שלו עם שרי תחבורה הניב פרויקטים חשובים בתחום התחבורה. בנוסף, כשר החוץ, ביסס וחידש קשרים דיפלומטיים עם עשרות מדינות ושילב את ישראל כחברה במוסדות וארגונים בינלאומיים.

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת הקבינט המדיני בטחוני, תא״ל (במיל׳) מירי רגב, בירכה על ההחלטה לקרוא לתחנת הרכבת בבית שאן על שמו של דוד לוי ז"ל. לדבריה, זו החלטה נכונה ומתבקשת לאור תרומתו של דוד לוי למדינת ישראל בכלל ולפריפריה בפרט. היא ציינה כי דוד היה נער צעיר שעלה ממרוקו למעברה ועיירת פיתוח ומשם זינק למרכז העשייה הציבורית והחברתית. בתפקידיו השונים, הפך ללוחם חברתי בולט ומנהיג עובדים, והוביל פרויקטים חברתיים רבים.

 

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני, הביע את שמחתו וגאוותו על ההחלטה לקרוא לתחנה על שם דוד לוי ז"ל. לדבריו, תחנת הרכבת בבית שאן תהווה מפעל הנצחה נוסף למורשתו המפוארת של דוד לוי ז"ל. מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, ציין כי שם התחנה החדשה, "בית שאן – דוד לוי ז"ל", משלב בין ההיסטוריה המפוארת של העיר לבין פועלו הלאומי והמודרני של לוי.

 

החלטה לקרוא לתחנת הרכבת בבית שאן על שמו של דוד לוי ז"ל היא ביטוי להוקרה והכרת תודה על תרומתו הרבה למדינת ישראל ולעיר בית שאן. מורשתו של דוד לוי ז"ל לחיבור וקידום כל חלקי החברה בישראל תמשיך להוות מקור השראה לדורות הבאים. יהי זכרו ברוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן