הסודות נחשפים: זה מה שקרה למטוס ישראלי בתקיפה בתימן

קרדיט צילום: דובר צה"ל

במהלך המלחמה עם איראן במסגרת מבצע "עם כלביא", טייס חיל האוויר במטוס קרב מסוג בז התמודד עם תקלה חמורה במהלך משימת תקיפה שבוצעה סמוך לטהרן. הטייס, שהגיע לאזור המטרה יחד עם מטוסים נוספים, גילה תקלה באחד ממיכלי הדלק של מטוסו כשהדלק כמעט ואזל.

במצב חירום זה, הטייס הזמין מטוס מתדלק לסיוע. מטוס התדלוק הגיע למקום והצליחו לפתור את הבעיה במהלך תדלוק אווירי מסוכן מעל שמי איראן. בדקות הקריטיות הללו, כבר נדונה אפשרות שהטייס ינחת במדינה אחרת הסמוכה לאיראן. החשש העיקרי היה מנחיתה בלב טהרן, כך דווח במהדורה המרכזית של חדשות 12.

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, תידרך את הטייסים זמן קצר לפני תחילת המערכה, כאשר בתדרוך זה, הצפי היה כי לפחות עשרה מטוסים יופלו במהלך 72 השעות הראשונות של הלחימה.

מספר ימים לאחר סיום המבצע, צה״ל חשף כי חיל האוויר ביצע יותר מ-600 תדלוקים אוויריים. מדובר בכוח מכפיל עוצמה, שמאפשר את הנוכחות האווירית הקבועה של חיל האוויר בעומק שטח אויב, גם במבצע באיראן.

טייסת 120 ״ענקי המדבר״ ציינה השנה 60 שנה להקמתה – מדובר בטייסת מבצעית המתמחה בביצוע תדלוק אווירי במגוון זירות ובמרחקים גדולים, המאפשר לחיל האוויר לפעול בעומק שטח האויב ובטווחים רחוקים תחת סיכון. מתחילת המלחמה הטייסת איפשרה נוכחות אווירית קבועה מעל רצועת עזה ובגבולות, וביצעה יותר מ-10,000 תדלוקים.

למטוסי התדלוק יש יכולת טיסה למרחקים ארוכים, תדלוק מדויק במספר רב של תרחישים ובתיאום מורכב עם טייסות התקיפה. כל מטוס מכיל עשרות טון דלק והוא מתדלק תוך כדי טיסה באזורים מסוכנים, ומאפשר רציפות תקיפות והגעה למרחקים ארוכים. בחיל האוויר אמרו כי מטוסי התדלוק הם בני יותר מ-50 שנה, ופעילות הטייסת התאפשרה אודות למערך טכני איכותי אשר פועל מתחילת המלחמה.

אהבתם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן