האם מסתירים מידע מהציבור? בכתבה שפורסמה היום באתר 'יום יום אילת' נכתב על כטב"ם שפגע פגיעה ישירה במיכל קצא"א באשקלון ואף אחד לא ידע ושמע על כך.

בכנס בנושא אנרגיה אמר מנכ"ל קצא"א הפורש איציק לוי: "הסיבה שאני פה היא כדי להשמיע לכם נקודת ראייה אחרת, שלנו, שאנחנו חושבים שהיא הנכונה, כדי שתשמעו גם את דעתנו. אני לא חושב שיש לי סיכוי לשכנע אותך. אני אפילו לא מתיימר לזה. אני חושב שבדו שיח בין שני אנשים, כל אחד צריך להקשיב לשני ולשמוע את הדעה, אבל ברור לי שאנחנו לא נסכים פה".

במפגש, חשף מנכ"ל קצא"א הפורש, איציק לוי, כי במהלך המלחמה פגע כטב"מ שהגיע מהצפון באחד ממכלי חברת קצא"א באשקלון. לדבריו של לוי, הפגיעה גרמה לשריפה נקודתית, אשר כובתה במהירות, "יש לי סרטון להראות, אתה לא מאמין 7 וחצי דקות השריפה נגמרה והלכנו הביתה", התגאה לוי. "לאור הניסיון הזה אני אמנם לא יכול להבטיח שבעתיד לא ייפגעו מכלים של החברה, אבל אני יכול להבטיח במאת האחוזים כי יש ביכולתנו לטפל בהצלחה מלאה בכל שריפה שתגרם כתוצאה מפגיעה כזו".

עוד הוסיף לוי: "הוכחנו שאנחנו יכולים לטפל בשריפה כזו בתוך שבע וחצי דקות… זה באלף אחוז, אין בכלל ויכוח בנושא הזה. אני לא יכול להבטיח שמכל לא ייפגע (על ידי כטב"מ או טיל – ר.נ) אבל אני יכול להבטיח לך שזה לא יזרום החוצה כי כל מיכל כזה נמצא בתוך מעצרה שהנפח שלה הוא לפחות 110% מהמיכל כשהוא מלא מקסימלית".

הדברים נאמרו כתשובה לשאלה שנשאל לוי, מה יקרה באם ייפול כטב"מ או טיל מונחה על מכלי הדלק ברמת יותם המקורבים לרובע 112 בשחמון. "אף אחד לא הרגיש בזה", סיפר לוי, "אף אחד לא הגיע אלינו, בכלל לא קרה שום דבר ואני אומר לכם שאותו דבר פה (באילת) הצוות של אבישי יודע לטפל בכל אירוע שיהיה פה, יש לנו את הציוד ואנו לא נסמכים על הכיבוי העירוני ולא על המים של העיר, לא שום דבר". עוד הוסיף: "יש לנו נוהל עבודה עם העירייה ועם כיבוי אש, אנחנו מתרגלים איתם בכל שנה". "אנחנו ערוכים גם לאירוע שריפה גם לאירוע הצפה, גם לאירוע ימי", סיכם.

כזכור, פרצה שריפת ענק ב-11.5 במכל הדלק של חברת תש"ן לאחר שנפגע בפגיעה ישירה מרקטה. פעולות הכיבוי נמשכו שעות ארוכות.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן