בישראל הולכות וגוברות ההערכות כי התקיפה של חיזבאללה ואיראן תהיה בנפרד, כשעל פי לא מעט סימנים בשטח חיזבאללה יהיה זה שיתקוף ראשון את ישראל, ולאחריו איראן, שעדיין מחשבת את צעדיה, תצטרף במתקפה משלה.

על פי הדיווח הבוקר בעיתון 'אקסיוס', היעד המרכזי של ארגון הטרור השיעי יהיה תל אביב, כשהמטרה תהיה לפגוע בבסיסים ובמרכזי שליטה של צה"ל. לפי הפרסום, חיזבאללה שם על הכוונת את הקריה בתל אביב, את מפקדת המוסד ובסיסי מודיעין מרכזיים אחרים בצפון תל אביב. בישראל מודעים לכך שבשל כך שמדובר ביעדים הסמוכים לשכונות מאוכלסות, כל סטייה מהמטרה תביא לפגיעה באזרחים.

בנוסף, על פי הדיווח אמש בחדשות 12, בישראל מעריכים כי המתקפה מצד חיזבאללה ואיראן תהיה מדורגת כשארגון הטרור השיעי מלבנון יהיה זה שיתקוף ראשון. בישראל טרם יודעים להגיד מתי כמה זמן לאחר מכן תיכנס איראן לתמונה, אז מעריכים שזה יהיה בטווח של ימים ספורים בלבד אחרי חיזבאללה.

עוד עולה מהדיווח כי בניגוד לפעמים הקודמות, הציבור הישראלי יידרש לשהות זמן רב יותר בקרבת מרחבים מוגנים. בחלק מהאזורים אולי אפילו שעות בודדות, עד שתחלוף הסכנה. עוד דווח כי במערכת הביטחון שומרים על דריכות שיא ומתלבטים מתי להודיע לציבור על שינוי בהנחיות פיקוד העורף, וזאת כדי לא לחשוף מקורות מודיעיניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן