בימים האחרונים מסתובבת ברשת תמונה של השחקן הבריטי רואן אטקינסון, המוכר לכולנו בעיקר כדמותו של ‘מיסטר בין’, שבה הוא נראה מרותק למיטתו כשהוא במצב קשה. התמונה הפכה מהר מאד לוויראלית ועוררה ספקולציות רבות באשר למצבו הבריאותי.

התמונה של אטקינסון, שנחשב לאחד מהשחקנים הפופולריים והאהובים ביותר בעולם התרבות, צברה תאוצה אדירה ברשתות ברחבי העולם ונגעה בליבם של הגולשים הרבים – ששלחו לו איחולי החלמה לבביים והביעו תקווה שמצבו ישתפר. אלא שבדיקה עמוקה יותר גילתה כי על אף התאוצה שצברה התמונה ברשת – מצבו של אטקינסון בסדר גמור.

בתמונה שהופצה, הוצג אטקינסון כביכול בשנת 2024 לעומת תמונה אחרת שלו משנות ה-90, ומצג השווא שנוצר היה הפער העצום בין מצבו אז למצבו הקשה היום. אלא שהתמונה “העדכנית” של אטקינסון צולמה ב-2020, והאדם שמופיע בתמונה הוא בכלל קשיש בשם בארי בלדרסטון – שמצא את מותו זמן קצר לאחר הצילום.

לפי צוות ייעודי לבדיקת עובדות בשם “fact crescendo”, התמונה ככל הנראה שונתה באמצעות תוכנות לעיצוב – כדי שבלדרסטון ייראה כמו אטקינסון. כדי להוכיח את אמינות הבדיקה, הציג הצוות ריאיון עדכני של אטקינסון מה-10 ביולי 2024, שבו הופיע השחקן במרוץ פורמולה 1 כשהוא נראה בריא, במצב רוח טוב – וללא שום סימני מחלה.

קרדיט צילום: רשתות חברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן