בהמשך להכרזת יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, על שביתה כללית במשק היום החל מהשעה 06:00 בבוקר, פרסמה ההסתדרות את מקומות העבודה שיוחרגו ואת אלה שישבתו.


נתב"ג ישבות לשעתיים בלבד בין השעות 8:00 ל-10:00. אמנם רשות שדות התעופה מופיעה ברשימת הגורמים שישבתו, אך הנהלת נתב"ג מיהרה להודיע כי השדה יפעל: "הנהלת רש"ת נמסר כי שדה תעופה נתב"ג יהיה פתוח לטיסות ונחיתות ביום ב' 2 בספטמבר. ככלל אנו ממליצים לנוסעים להתעדכן בלוח הטיסות ומול חברות התעופה".

מבדיקה עם גורמים בשדה למרות הודעת ההנהלה אכן תהיה השבתה אבל לשעתיים בלבד, כאשר לא יהיו המראות באותו זמן ולא יפונו מהמטוסים הנוחתים מזוודות. מבדיקת וואלה עולה כי בשעתיים אלה צפויות 15 המראות, בין היתר של החברות אל על, ישראיר, וויז, אתיחאד, פליי דובאי ודלתא. נכון להערב, ארקיע וישראייר פועלות להקדים טיסות בטווח זמן זה על מנת שיצאו לפני 8.

הקניונים מצטרפים לשביתה: חי גאליס מנכל ביג מסר לעובדים כי "לאור הגילויים המזעזעים מהיממה האחרונה, בהם נודע שהפקרת החטופים על ידי מדינת ישראל הביאה לרציחתם, קבוצת ביג מביעה את תנחומיה העמוקים ומזדהה עם המשפחות שאיבדו את היקר להן. הריני להודיע בזאת על השתתפות מרכזי ביג בשביתת ההסתדרות וסגירת כלל המרכזים. נא לסגור חניונים. לסגור חנויות ולא לאפשר כניסת לקוחות. בתקווה לבשורות טובות ובמהרה נזכה לראות את כל החטופים בביתם".

קניוני עופר הודיעו גם הם כי ייקחו חלק: "קניוני עופר מודיעים על השבתת כל הקניונים והמרכזים המסחריים. הקבוצה מצטרפת לקריאת ההסתדרות להשבתת המשק מחר, לאות מחאה, וכהזדהות עם סבלן העמוק והנורא של משפחות החטופים. ליבנו עמכם. אנו מייחלים לשובם המהיר הביתה של כל החטופים, זו חובתנו המוסרית. אנו מבקשים לחזק את ידי כוחות הביטחון המחרפים נפשם בהגנת המדינה".

בעזריאלי החליטו לאפשר לחנויות שיקול דעת: "בשעה קשה זו – קבוצת עזריאלי מתייצבת לצד משפחות החטופים, וקוראת למקבלי ההחלטות לקדם באופן מיידי עסקה לשחרורם. הצלת החטופים אינה נושא פוליטי אלא נושא הומניטרי מהמעלה הראשונה וחובה על כולנו להתגייס ולעשות כל מה שניתן כדי להביא לשחרורם המיידי. קבוצת עזריאלי תאפשר חופש פעולה לכל אחד מבעלי העסקים בנכסיה, לנהוג בהתאם לשיקול דעתו וצו מצפונו בכל הנוגע להשבתה המתוכננת".

יוחרגו מן השביתה השירותים הבאים:

א. בתי החולים יעבדו במתכונת שבת.

ב. בנמלים תשוחרר תוצרת מתכלה וכן ישוחררו תרופות.

ג. חינוך מיוחד בבתי הספר ובגני הילדים לרבות כיתות חינוך מיוחד ותקשורת בבתי ספר רגילים יפעלו כסידרם לרבות מוסדות לאנשים עם מוגבלות, מעונות חסות הנוער, פנימיות של משרד הרווחה, פרוייקט נעלה, כמו כן יפעלו כרגיל הסדרי ההסעה של ילדים עם מוגבלות.

ד. שירותי כיבוי אש והצלה יפעלו כסדרם.

ה. מד"א תפעל כסדרה.

ו. מוסדות חינוך מיוחד של משרד הרווחה.

ז. לשכות בריאות ותחנות לבריאות המשפחה יפעלו במתכונת חירום.

ח. חברת חשמל ומקורות יפעלו במתכונת שבת.

ט. רשתות שיווק ומזון יפעלו כסידרם.

י. מעונות היום מגיל לידה עד שלוש – יפעלו כסדרם.

יא. רכבת ישראל – תפעל כסדרה.

יב. מקומות נוספים כפי שיקבעו על ידי האיגודים המקצועיים.

בהסתדרות מבהירים כי לא יינקטו פעולות שעלולות לסכן חיי אדם ואת בטחון המדינה. כן הוקמה ועדת חריגים, שתפקידה לדון בצרכים מיוחדים ומקרים דחופים המצריכים הפעלת שירותים. להלן דרכי התקשרות עם ועדת החריגים: פקס': 03-6921408 דוא"ל:[email protected]

שורה של רשויות מקומיות הודיעו כי הן לא ייקחו חלק בשביתה וכי השירותים בהן יפעלו כרגיל כולל מוסדות החינוך. בין היתר מדובר על ירושלים, אשדוד, נתניה, רמלה, דימונה,בבני ברק, בית שמש, נתיבות, נהריה, שדרות, חולון, פתח תקווה, צפת, אריאל, קצרין, קרית ים, קרית מוצקין, קרית ביאליק, קרית גת, מצפה רמון, ערד, מעלה אדומים, מגדל העמק, חריש, נחל שורק, שלומי, ירוחם, בית שאן ומעלות תרשיחא וכן יישובי יו"ש.

בקופות החולים מאוחדת ומכבי הודיעו כי תהיה קבלת קהל וכי ייתכן שתהיה דחיית תורים בשל עובדים שלא יגיעו. ההסתדרות הלאומית הודיעה מצדה כי לא תיקח חלק בשביתה: "השבתת המשק היא צעד מסוכן שייפגע במשק, בחוסנה וביטחונה של מדינת ישראל. אויבנו מחככים את ידיהם תוך שהם צופים בנו, קורסים לתוך עצמנו. לא ניתן לזה יד".

הרשימה המלאה של השובתים:

הממונה הראשי על השכר במשרד האוצר

הממונה הראשי על יחסי העבודה – במשרד הכלכלה והתעשייה

נציב שירות המדינה

כנסת ישראל

מרכז השלטון המקומי והרשויות המקומיות

עירית ירושלים

עירית תל-אביב

עירית חיפה

מרכז המועצות האזוריות והמועצות האזוריות

ארגון המועצות הדתיות והמועצות הדתיות

איגודי ערים לביוב ואיכות הסביבה

הועדות לתכנון ובנייה

תאגידי המים שליד הרשויות המקומיות

תאגידים וחברות עירוניות

גיחון

רשות שיקום האסיר

יד בן צבי

לבקשת שר האוצר סמוטריץ', הגישה פרקליטות המדינה לבית הדין לעבודה בקשה להוציא צו מניעה נגד ההסתדרות ולהורות לה לא לקיים שביתה במשק: "השביתה הפתאומית עליה הכריז ארנון בר דוד איננה שביתה של סכסוך עבודה, וככזו היא שביתה פוליטית"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן