האימאם של מסגד אל-אקצא, השייח’ עכרמה צברי, ספד הבוקר (שישי) במהלך התפילות בהר הבית לראש הלשכה המדינית של חמאס לשעבר, רב המרצחים אימסעיל הנייה, אחד מהאחראים על הטבח ב-7 באוקטובר בעוטף עזה ובערי הדרום. הנייה חוסל השבוע בטהרן, בירת איראן, והלווייתו מתקיימת בשעה זו בקטאר.

בתיעוד שהופץ מהר הבית ניתן לשמוע את צברי סופד להנייה, ומבקש עבור “השהיד” שיקבל “רחמים וגן עדן”, כאשר אלפי מוסלמים שהתפללו בהר זועקים בחזרה: “ברוח ובדם נפדה את השהיד”. התיעוד מעורר סערה רבתי ברשתות החברתיות ובמערכת הפוליטית בישראל.

שר הפנים, משה ארבל, פנה לפני זמן קצר ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה והודיע כי בכוונתו לפעול לשלילת רישיון תושבות הקבע של השייח’ מהר הבית. ארבל כתב כי צברי “הצהיר במעשיו פעם אחר פעם לאורך עשרות רבות בשנים שאינו מזדהה עם המדינה ועם אזרחיה, אלא להפך – מבקש להשמידם”.

שר הפנים, עורך דין במקצועו, ציין בפני היועמ”שית כי סעיף 11א בחוק הכניסה לישראל מעניק לשר הפנים את הסמכות לשלול רישיון לישיבת קבע בגין “ביצוע מעשה שיש בו משום הפרת אמונים, כגון מעשה טרור, סיוע או שידול לו, ועבירות בטחוניות אחרות, ללא צורך בהרשעה בדין”. ארבל ביקש את שיתוף הפעולה מצד הייעוץ המשפטי לממשלה לשם “השלמת ההליך במהירות האפשרית”.

עכרמה צברי (או: עקרמה סברי) משמש כיום כראש המועצה המוסלמית העליונה בירושלים וכדרשן במסגד אל אקצא. בעבר שימש סברי כמופתי של ירושלים עד שנת 2006. סברי מחזיק ברישיון לישיבת קבע במדינת ישראל, “דבר אשר לא מונע ממנו במשך שנים ארוכות להסית נגד המדינה, לעודד אנטישמיות וטרור ולבצע עבירות ביטחוניות חמורות”, כך לפי ארבל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן