הפניקס (-1.67%), חברת הביטוח הגדולה ביותר כיום בישראל, הגיעה להסדר פשרה בבית המשפט האזורי לעבודה בתל אביב, זאת בנוגע לתביעה ייצוגית שהגישו נגדה לקוחות קופות הגמל שלה, והיא תאלץ לשלם להם סכום עתק של 55 מיליון שקל.
על פי הפרסום היום (רביעי) ב"כלכליסט", התובע הראשי, שהחזיק בשתי קופות גמל באקסלנס, עוד בזמן שהייתה נמצאת בבעלות חלקית של הפניקס, טוען כי דמי הניהול בקופות המדוברות עלו ב-2%, זאת ללא הודעה מוקדמת כמתחייב בחוק.
לאחר כעשור, בשנת 2017 ואחרי שהפניקס רכשה את אקסלנס, הוא פנה אליהם וביקש מהם לקבל החזר על העלאת דמי הניהול. אלא שהחברה טענה להתיישנות במקרה, והלקוח ממש לא נותר חייב ופנה לבית המשפט בבקשה לתביעה ייצוגית נגד הפניקס.
בשנת 2022 אושרה הבקשה לתביעה ייצוגית. בהמשך, הגיעו הצדדים כאמור לפשרה, לפיה הפניקס תחזיר ללקוחות המדוברים פיצויים בסך של 46 מיליון שקל, ובנוסף על כך תעניק להם הטבה עתידית בסך 9 מיליון שקל בדמות שנה אחת בה החברה תהיה מחויבת לא להעלות להם את דמי הניהול.