בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הסדר פשרה בין גולן טלקום ללקוחותיה במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה ב‑2023. המחלוקת נגעה לפרסום חבילות סלולר שתויגו כ"ללא הגבלת זמן".
לפי הפרסום הבוקר ב"ידיעות אחרונות", לקוח שהצטרף לחבילה בעלות 16 שקל לחודש טען כי ההבנה הייתה שמחיר החבילה קבוע, והופתע כאשר עלותו עלתה בנובמבר 2022 ל‑23.90 שקל.
גולן טלקום הכחישה הבטחות למחיר קבוע לכל החיים והבהירה שהחבילה מאפשרת שינוי תעריף בהודעה מראש, בהתאם להסכם ולרגולציה. לאחר הליך גישור, הצדדים הגיעו לפשרה ללא הודאה בטענות.
הסדר הפשרה כולל פיצוי כולל של כ‑8 מיליון שקל: 5 מיליון שקל ישולמו בהחזר כספי ללקוחות פעילים באמצעות זיכוי אוטומטי בחשבונית, 27% יועברו לקרן ניהול והפצה עבור לקוחות עבר, ו‑3 מיליון שקל נוספים יינתנו בשוברי קנייה בסך 100 שקל לרכישת מוצרים ברשת דינמיקה. הזיכוי יקוזז כנגד חובות קיימים במידת הצורך.
במסגרת תביעה ייצוגית אחרת שפורסמה בסוף השבוע, בית המשפט המחוזי מרכז לוד אישר הסדר פשרה של התובעים עם רשת סופר פארם, במסגרתו תפצה החברה את הציבור בהנחות בסך כולל של 600 אלף שקל ותאפשר לראשונה מימוש של כרטיסי המתנה באתר האינטרנט שלה.
התביעה הוגשה בשנת 2020 בטענה כי סופר פארם לא אפשרה ללקוחות לממש את כרטיסי המתנה שרכשה הרשת באתר האונליין, תוך שהיא מטעה צרכנים לחשוב שהאפשרות קיימת. עוד נטען כי הרשת לא גילתה מראש כי הכרטיסים תקפים רק לרכישות בסניפים הפיזיים.