מאת: אושרי ויצמן

10 חודשים לאחר הסופה שפקדה את החוף המערבי של הכנרת והסבה נזקים רבים, בין היתר לטיילת אלון בטבריה, יצא היום המכרז לשלב הראשון בבנייתה של הטיילת החדשה.

כזכור, לאחר הסופה בחודש מאי 2022, פעל ראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף מול משרדי הממשלה השונים כדי שאלה יסייעו לשיקומה של הטיילת.

רגע לפני התפזרות הממשלה הקודמת, היא אישרה תכנית מקיפה לשיקום הטיילת ויתר נזקי הסופה, על סך של למעלה מ-90 מיליוני שקלים.

מאז נעו הגלגלים ובמשך חודשים בוצע תכנון יסודי לשלב א' של בניית הטיילת החדשה.

בין יתר אנשי המקצוע שנטלו חלק בתכנון, היו גם מהנדסים ימיים שחוות דעתם וייעוצם היה נדרש כדי למנוע הישנות מקרים של נזקים גדולים בעת סופה נוספת.

כעת, לאחר סיום שלב התכנון שעלותו עומדת על למעלה מ-10 מיליוני שקלים, פרסמה הבוקר החברה הממשלתית לתיירות מספר מכרז לתחילת בנייתה של הטיילת המחודשת שתעבור מתיחת פנים של ממש לאורכה ולרוחבה, החל מהנתיבים המוליכים אליה מכיוון רחוב הבנים ומסמטאות ומדרחובים נוספים.

בשלב הראשון, ייבנה שובר גלים שימנע נזקים עתידיים באם סופה נוספת תפקוד את החוף המערבי של הכנרת.

במקביל, צפוי לצאת בקרוב מכרז נוסף לבניית ריצוף חדש ועכשווי ודרכי גישה נוחים, נעימים ומוארים יותר.

העלות הכוללת של בניית שובר הגלים והטיילת החדשה, נאמד בכ-250 מיליוני שקלים.

ראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף אמר: "פרסום המכרז לתחילת העבודות בטיילת זו בהחלט בשורה גדולה. כולם תהו לפשר לוחות הזמנים, אבל אנחנו בחרנו ללכת בדרך יסודית ומקצועית ולא בשיטת הפלסטר. הגיע הזמן שגם לטבריה תהיה טיילת חדשה ומזמינה. טיילת שכיף ללכת לאורכה ולרוחבה ולהרגיש מקרוב את הכנרת. בחודשים האחרונים לא ישבנו בחיבוק ידיים – פעלנו בקדחתנות לתכנון יסודי של כל פרט ופרט, לצד כל הקשיים והמורכבויות. אני סמוך ובטוח שבסופו של התהליך ועם סיום הבנייה, כל תושבי טבריה, התיירים הרבים ובעיקר בעלי העסקים, ייצאו נשכרים מהטיילת החדשה.

אני מודה למשרד התיירות ולחברה הממשלתית לתיירות על כך שהם עובדים במרץ להביא כמה שיותר מהר את השינוי המיוחל לטיילת שלנו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן