שבוע של שיאים חסרי תקדים ברכבת ישראל מעלה תהיות לגבי קצב הגידול המואץ בשימוש בתחבורה הציבורית. לאחר שבשבוע שעבר נרשם נתון שנחשב לשיא היסטורי, השבוע הגיע הנתון המדהים באמת: 372,244 נוסעים ביום אחד בלבד. מדובר בזינוק שמחליף את השיא שנקבע רק ימים ספורים קודם לכן (361,255 נוסעים), ומעיד על כך שהתחזיות המוקדמות של משרד התחבורה היו שמרניות מדי.
במשרד התחבורה מייחסים את הגידול המטאורי למה שהם מכנים "האמון הגובר של הציבור", אך מבחינה מקצועית מדובר בשילוב של תוספת רכבות, הארכת מערכים קיימים והפעלה אינטנסיבית של הרכבות החשמליות החדשות. הקיבולת הגבוהה של הציוד החדיש מאפשרת למערכת לספוג כמות נוסעים שבעבר הייתה מובילה לקריסה תפעולית או לעומסים בלתי סבירים ברציפים.
הניתוח המקצועי של הנתונים מראה כי הישראלים מצביעים ברגליים ובוחרים בחלופת המסילה על פני הכבישים הפקוקים. עם זאת, שבירת השיאים המהירה מציבה אתגר לא פשוט לרשויות האכיפה ולמנהלי התחנות, שנדרשים לנהל תנועת המונים בהיקפים שלא נראו מעולם בישראל. השאלה המרכזית כעת היא האם מדובר בשיא זמני או בסטנדרט חדש שיחייב האצה דרמטית של תשתיות המסילה במוקדי הביקוש.