תקיפות צה"ל בדרום לבנון: סיכום יום לחימה מול חיזבאללה

ביום שבת נרשמו מספר תקיפות של צה"ל בדרום לבנון, במבצע רחב היקף מול ארגון הטרור חיזבאללה. האירועים החלו משעות הבוקר המוקדמות והמשיכו לאורך כל היום, כשהכוחות התמודדו עם איומים שונים מהגבול הצפוני.

12:00 – תקיפות מחבלים נערכים לשיגור

בשעות הצהריים, כוחות צה"ל זיהו שני מחבלים מארגון חיזבאללה במרחב דיר מימס שבדרום לבנון, כשהם נערכים לשיגור לעבר שטח ישראל. בתגובה מהירה, כלי טיס של חיל האוויר תקף את המחבלים.

בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים כפר כילא ועלמה א-שעב שבדרום לבנון.

18:00 – המשך התקיפות בשטח לבנון

בצהריים המאוחרים, כוח צה"ל תקף את המשגר ממנו בוצעו שיגורים לעבר מרחב זרעית מוקדם יותר היום. מטוסי קרב תקפו גם משגר של חיזבאללה במרחב חולא, ממנו בוצעו שיגורים לעבר מעיין ברוך. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי בו פעל מחבל של הארגון במרחב עייתא א-שעב.

בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 15:30 בקריית שמונה, זוהו כעשרה שיגורים שחצו משטח לבנון, רובם יורטו, ואין נפגעים. צפו בתיעוד מתקיפת המשגר:

21:00 – פגיעה בחיילות ופינוי לטיפול רפואי

בנוסף, דובר צה"ל הודיע שמטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מפקד שטח בארגון הטרור חיזבאללה אשר שהה במרחב כפר תבנית שבדרום לבנון. על פי רשת אל חדת' מדובר בבכיר, אך לפי כתבי צבא מדובר במפקד שטח זוטר של חיזבאללה. בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ בשעה 19:15, זוהו כ-15 שיגורים שחצו משטח לבנון, ולוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את מרביתם.

כתוצאה משברי יירוט במהלך השיגורים, חיילת צה"ל נפצעה באורח קשה, חיילת נוספת נפצעה באורח בינוני ושתי חיילות נוספות נפצעו באורח קל. החיילות פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחותיהן עודכנו.

תקיפת רכב בכפר תיבנית בו שהה מפקד שטח בחיזבאללה

23:00 – תקיפות נרחבות בחמישה מרחבים שונים

בשעה האחרונה מטוסי קרב תקפו מספר מטרות טרור של חיזבאללה במרחב דרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, משגר במרחב רב א-תלתין שביצע ירי לקריית שמונה מוקדם יותר היום, תשתית טרור במרחב עייתא א-שעב, עמדת תצפית במרחב אל-עדייסא, תשתית טרור במרחב כפר כילא לצד מבנה צבאי ותשתית טרור נוספת במרחב חולא.

התקיפות של צה"ל לאורך היום הצביעו על תגובה נחושה ונמרצת של ישראל מול איומי הטרור של חיזבאללה. הכוחות פעלו במקצועיות ובמהירות, תוך מענה לאיומים רבים מהגבול הצפוני. פעילות זו הביאה לפגיעה משמעותית בתשתיות הארגון והמחבלים בשטח לבנון, והפגינה את יכולותיו של צה"ל להגן על תושבי המדינה.

בתוך כך, חיזבאללה הודיע היום על 4 הרוגים בשורותיו כתוצאה מתקיפות צה"ל ביממה האחרונה בדרום לבנון.

2 הרוגים של חיזבאללה בתקיפות צה"ל במהלך היום. עלי חסן נחאללה ומהדי חיר אלדין (למטה)

גם תנועת אמ"ל הודיע על הרוג בשורותיה:

אחד מ2 ההרוגים בתקיפת הרכב במרג' עיון בלבנון מוקדם יותר הבוקר הוא מחבל מתנועת אמ"ל השיעית, מוסא מוחמד סולימאן, יליד כפר כילא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן